Miljöbilspremie
Moderator: Redaktion
Re: Miljöbilspremie
Har hört 3-4 månader men har ännu ingen egen erfarenhet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Såhär var det då tidigare i år men då hadde de en backlogg att ta in så förhoppningsvis snabbare nu.
Leverans av bilen 30/12
Fyllde i lappen till transportstyrelsen 20/3
Idag 2/4 kom pengarna
Leverans av bilen 30/12
Idag 2/4 kom pengarna
Vadå för lapp? Går det inte automatiskt?leiflodde skrev:Såhär var det då tidigare i år men då hadde de en backlogg att ta in så förhoppningsvis snabbare nu.
Leverans av bilen 30/12
Idag 2/4 kom pengarna
fick bil den 28/4, fick brev från trspstyr den 26/6, de hade det ifyllt den 29/6,
ms 76132 "Eleamore"
Man måste intyga att man inte har fått något annat statligt stöd för bilen.Martinen skrev:
Vadå för lapp? Går det inte automatiskt?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag hämtade min bil i maj förra året, fick premien i augusti. Leasingbil, så leasingbolaget skötte allt och la om leasingen när den var mottagen.
Apropå ämnet, någon som vet hur det är med premierna i år? Har de tagit slut? Kan de ta slut? Miljöministern har ju sagt att regeringen löser det på ett eller annat sätt, men inte några detaljer kring det.
Apropå ämnet, någon som vet hur det är med premierna i år? Har de tagit slut? Kan de ta slut? Miljöministern har ju sagt att regeringen löser det på ett eller annat sätt, men inte några detaljer kring det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Goodiedanni skrev:Jag hämtade min bil i maj förra året, fick premien i augusti. Leasingbil, så leasingbolaget skötte allt och la om leasingen när den var mottagen.
Låter bra. Då behöver jag inte tänka på det för Jag kör leasing.
Har hört samma sak, men ingen mer info.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Vi har 2 Teslor i bolaget leasade genom DNB. Ena uthämtad i slutet av mars och där kom brev för 2 veckor sedan från DNB att lånet lagts om med lägre avgift tack vare utbetalning av supermiljöbilspremien. Bilen som hämtades ut i april har vi inte hört nått om än.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre