Edit: antar att du menade 3400-4200 per vecka och inte per månad

Moderator: Redaktion
Kanske, men de pratade också om att nå 6-7k bilar/vecka inom en inte alltför avlägsen framtid så det borde finnas en del marginaler för att hålla sig över 5k/vecka kontinuerligt över en längre tidsperiod. Sen kan det kan förstås vara en bra ide att Tesla är lite konservativa med siffrorna jämfört med vad de (Elon) har varit tidigare.Bjelke skrev:Jo det ser onekligen lite knepigt ut, men tidigare ändå så gissade några här (även jag) att det kan vara planerade stopp/semestrar/icke 7-dagars-veckor och sånt som är planerat.
Ja... ändrade!Bjelke skrev:Edit: antar att du menade 3400-4200 per vecka och inte per månad
Ja, det är nog så. Det sas ju också att kvaliteten är det viktigaste, så även om de kan köra snabbare under vissa veckor så gör de inte det förrän de är säkra på att kunna garantera ett gott jobb. Det sas också att de troligtvis kommer att nå upp till en kapacitet på 10000/v runt årsskiftet, men att de också behöver försäkra sig om att alla underleverantörer klarar det också och de kommer att nå det "under 2019". Tidigare sa Elon att 10000/v var ett mål till slutet av Q2 2019, men nu verkar det som att detta kommer att kunna ske lite tidigare.Svenssons skrev:De nämnde 50-55k i det muntliga också vill jag minnas. Tror inte Tesla kommer att stabilt producera 5k Model 3 per vecka under tredje kvartalet. De kanske kan producera 5k+ bilar under en burst på 1-2 veckor när de vill för att sedan behöva komma ikapp igen.
Målsättning enlig conferenc call var väl 6000 stadigt i veckan till slutet av augusti.Jerker skrev:Bloombergs Model 3 tracker visar på 5400/ vecka nu.
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
Nja, snarare 6000 bilar i veckan som en burst-hastighet. Totalt under juli-september beräknas ju vara på 50-55k bilar vilket betyder ett snitt på 3800-4200 bilar per vecka över hela kvartalet.JFAH skrev:Målsättning enlig conferenc call var väl 6000 stadigt i veckan till slutet av augusti.Jerker skrev:Bloombergs Model 3 tracker visar på 5400/ vecka nu.
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
JaJFAH skrev:Målsättning enlig conferenc call var väl 6000 stadigt i veckan till slutet av augusti.Jerker skrev:Bloombergs Model 3 tracker visar på 5400/ vecka nu.
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
Långt ifrån alla reservationer leder till köp. Just nu är det väl runt 30%. Med alla varianter tillgängliga gissar jag på 50-60% som köper inom 3 månader.Mickep skrev:Sååå den som ställer sig i kön nu får vänta ....
(Säg 450 000) i 90 veckor? Det är knappt 2 år.
Är det en högerstyrd Model 3 med lilla batteriet levererad till Australien så stämmer det nog. Vill du ha en performancemodell levererad till Europa går det säkert på ett år om du lägger reservation nu.Mickep skrev:Sååå den som ställer sig i kön nu får vänta ....
(Säg 450 000) i 90 veckor? Det är knappt 2 år.
Januari.Pontus skrev:Ser ut som man nu är uppe på 5495 bilar per vecka i Augusti. Dessutom toppat med över 6200 som mest. Vilken månad kommer dom över 30 tusen bilar tror ni?
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
Detta är ju prototyper för den europeiska marknaden, alltså inte beställda bilar. Det är dock ändå intressant att få reda på när dessa bilar kan komma hit. På min Model X så fick jag mit VIN-nummer 2 månader innan bilen var färdigbyggd. Kan ha varit så att Tesla hade fått detta nummer lite innan jag fick det. Det tog sedan ca 2 månader att få över bilen men antaligen kommer dessa skeppas över lite snabbare.Kalle skrev:Läste nån stans att de registrerat europeiska VIN nummer nu, spännande!
Hur långt före sker VIN registreringen?
https://cleantechnica.com/2018/08/31/te ... exclusive/Kalle skrev:Läste nån stans att de registrerat europeiska VIN nummer nu, spännande!
Hur långt före sker VIN registreringen?
Note that this gap between testing and production is about 5 months. Just about enough time to test the differences between North American and EU: airbags, restraints, type 2 and 3-phase charging, and exterior lighting. This lines up nicely with Q1 deliveries to EU after the first phase of the US federal tax credit is reduced.