Alt började med att vi fikade och en kvinna kom och körde iväg med sin Kia Optima plug in hybrid .
Första kommentaren var fy vad läskigt inte ett ljud. Vill inte ha en sådan bil. Man trycker på knappen och har ingen aning om bilen har startat. Jag svarade att detta är framtiden och att jag väntar på en lämplig bil och att min nästa bil blir till 99,99% elbil. Då säger han nej för fan en elbil kan man inte ha.
Det ska vara en V8 typ AMG. Sedan började det med räckvidden och batteri byten. Jag svarade att räckvidden blir alt bättre och inom 2 år har vi bilar som räcker till de flesta. Sedan sa jag att man inte behöver byta batteriet om man har en bil som har värme och kylning till batteriet och inte snabbladdar hela tiden. Sa också att jag läst en om att Teslas batteri tappar ca 10% på 30 000mil.
Sedan kom det igen, vad kostar ett nytt batteri och att man ska ha en V8 det ska låta och sådant. Jag bara svarade att man till slut blir vuxen och inte vill att det ska låta hela tiden

Sedan sa jag men tänk om man står jämte en AMG V8 med en Tesla vid trafikljuset och sedan bara dra ifrån till nästa trafikljus. Kanske det men om man tävlar vem som är snabbast på 100mil vad säger du då frågade han? Jo jag säger så här. Vi väljer var sin bil du tar AMG och jag en Tesla. Du väljer 100mil och för att det ska vara rättvist får även jag välja något eller hur? Ok sa han vad väljer du? Jag väljer att du tankar för 500kr och jag laddar för lika mycket. Nää du är dum var svaret. Sedan kom frågan varför jag inte köpte en Tesla när jag byte bil i januari. Då svarade jag att fast jag gillar Tesla så är varken en Tesla eller någon annan bil värd 1miljon för mig. Jag är inte beredd att slänga så mycket pengar på en bil som ska frakta min rumpa från A till B. Sedan gick jag, orkade inte mer.