Idag släpade jag med min fru för att hon skulle få provköra Model S också. Vi fick provat en P85D och nu är hon precis lika torsk på bilen som jag är, så det lutar åt en beställning snart (fast av S85D isåfall)

Måste påpeka att jag tycker Tesla kommit långt med modellen sen jag först provkörde 2013. Då tyckte jag interiören var lite sådär och jag var särskilt besviken på stolarna. Nextgenstolarna däremot är exakt precis i min smak, kan vara de skönaste jag någonsin provat, och jag tycker även interiören i övrigt kändes som klart högre klass. Dessutom känns det som om de fått till en bättre väghållning och känsla i bilen överlag. Jag har det senaste kört bl. a. senaste Mercedes E-klass och Porsche Macan, och där måste jag säga att körkänslan i Model S är bra mycket närmare Porschen än Mercan (and that's a good thing!). En riktigt tight bil, helt enkelt. Ingen av oss har kunnat tänka på något annat under hela dagen.
Så till saken... När vi kom hem i eftermiddags så slog det oss att kanske är vår parkeringsplats i minsta laget för att få plats med en så enorm bil som en Model S. Det känns lite knöligt att boka in en ny provkörningstid bara för att utröna hur det är med den saken, så jag tänkte att jag tar forumet till hjälp. Finns det någon här som eventuellt kan tänkas ha vägarna förbi Sannegårdshamnen i Göteborg framöver, som kunde tänka sig att komma och bara provparkera i vår ruta för att se vilka marginaler vi har?
Skulle det dessutom vara någon som har extrasätena installerade på sin bil hade det varit en jättebonus, för såna fanns det märkligt nog inga alls att titta på ute på servicecentret.