Har kontaktat köpcentret och möjligtvis finns det på övervakningsfilm. Ska dit och prata med säkerhetschefen om 1timme.
Moderator: Redaktion
Men ett steg närmare kanske det ärHelectriC skrev:Har nu pratat med köpcentrets säkerhetsavdelning och de gick igenom övervakningsvideon där man tydligen kan se att en bil backar in i min, men tyvärr går det inte att identifiera registreringsnumret
Är det i Sverige med en svensk bil? Isåfall tar Trafikförsäkringsföreningen det om du bara kan bevisa att det faktiskt var ett annat fordon som gjorde det - vilket du kan om du har den filmen. Vet inte om ni har nåt liknande i Norge.HelectriC skrev:Har nu pratat med köpcentrets säkerhetsavdelning och de gick igenom övervakningsvideon där man tydligen kan se att en bil backar in i min, men tyvärr går det inte att identifiera registreringsnumret
Japp, men det är en rätt liten summa i sammanhanget. Bättre än 16000 kr på vagnskadan!Remuz skrev:Kostar fortfarande 5% av ett basbelopp dock. Hade den andres försäkring tagit det kostar det noll
Har aldrig hört om nåt liknande i Norge. Har däremot kollat min försäkring och eftersom jag haft full bonus såpass länge så kan jag ha en skada per år som varken kostar självrisk eller bonusreducering, så det verkar ordna sig iaf. Men jag är fortfarande sur på idioten som backade in i mig utan att ta ansvar. Aldrig i livet att personen inte märkte nåt!danni skrev:Är det i Sverige med en svensk bil? Isåfall tar Trafikförsäkringsföreningen det om du bara kan bevisa att det faktiskt var ett annat fordon som gjorde det - vilket du kan om du har den filmen. Vet inte om ni har nåt liknande i Norge.HelectriC skrev:Har nu pratat med köpcentrets säkerhetsavdelning och de gick igenom övervakningsvideon där man tydligen kan se att en bil backar in i min, men tyvärr går det inte att identifiera registreringsnumret
Får se vad försäkringsbolaget säger. Om det finns nåt liknande så vill de antagligen att den blir använd, då slipper de ju betala själva.bylund skrev:Jag har för mig att alla grönt kort-länder ska ha en organisation som hanterar oförsäkrade och oidentifierade fordon. Så det borde finnas något motsvarande Trafikförsäkringföreningen i Norge.
Så där finns kanske något att gräva vidare i. Men det borde ju som du säger försäkringsbolaget vara intresserade av att framhållaGarantifond
I egenskap av garantifond har TFF også ansvaret for skader voldt av ukjente eller uforsikrede motorvogner i Norge i medhold av bilansvarslovens § 10.