Moderator: Redaktion
BRAVO! Det var det snyggaste jag hörttalas om!themax skrev:Igår på Max Hemlingby kom två unga par i två grymt stylade BMW (sänkt, kjolar, grymma fälgar, styling en masse. Ni förstår.). De lade stor omsorg för att göra en fancy parking. Mitt framför laddaren.
När de kommer in i restaurangen frågar jag om jag får ta ett foto på deras snygga bilar. –Absolut, säger de.
Då sa jag; ”–Bra, jag tänkte nämligen publicera den på ett elbilsforum på exempel på när bilister effektivt blockerar alla möjligheter för elbilsbilister att ladda sina bilar.”
De mumlade något ohörbart men jag såg en av dem plocka upp bilnyckeln ...
Kände att jag inte behövde hala fram kameran, och dessutom är jag inte särskilt intresserad av superstylade BMW...frippan skrev:, var är bilden?
Asbra!!themax skrev:Igår på Max Hemlingby kom två unga par i två grymt stylade BMW (sänkt, kjolar, grymma fälgar, styling en masse. Ni förstår.). De lade stor omsorg för att göra en fancy parking. Mitt framför laddaren.
När de kommer in i restaurangen frågar jag om jag får ta ett foto på deras snygga bilar. –Absolut, säger de.
Då sa jag; ”–Bra, jag tänkte nämligen publicera den på ett elbilsforum på exempel på när bilister effektivt blockerar alla möjligheter för elbilsbilister att ladda sina bilar.”
De mumlade något ohörbart men jag såg en av dem plocka upp bilnyckeln ...
En namne tycker sig se att det rör sig om en norsk elbil -- finns det såna VW Touareg ?? Nummerplåten är lite svårläst även i förstoring men det ser nog ut som ett N i nationalitetsrutan, ingen EU-ring och börjar på EK. Fast de två sista positionerna kan jag inte riktigt tyda som siffror.HerrNilsson skrev:Anti-ICE-verksamhet...![]()
Enligt twittraren ska tydligen en Touareg blivit bortforslad från en superchargerplats...
https://twitter.com/vincente/status/103 ... 51489?s=11
Nej, touragen på bilden är från Italien, EK i Norge betyder elbil och det har nog inte VW släppt ännuLessmog skrev:En namne tycker sig se att det rör sig om en norsk elbil -- finns det såna VW Touareg ?? Nummerplåten är lite svårläst även i förstoring men det ser nog ut som ett N i nationalitetsrutan, ingen EU-ring och börjar på EK. Fast de två sista positionerna kan jag inte riktigt tyda som siffror.HerrNilsson skrev:Anti-ICE-verksamhet...![]()
Enligt twittraren ska tydligen en Touareg blivit bortforslad från en superchargerplats...
I så fall borde dom verkligen veta bättre, även i Italien!
Du har nog rätt, numret ser kanske ut som EK 945KB och det kan vara ett I, inte N. Men bilden är väldigt pixlad på den detaljnivån.HelectriC skrev:Nej, touragen på bilden är från Italien, EK i Norge betyder elbil och det har nog inte VW släppt ännuLessmog skrev:En namne tycker sig se att det rör sig om en norsk elbil -- finns det såna VW Touareg ?? Nummerplåten är lite svårläst även i förstoring men det ser nog ut som ett N i nationalitetsrutan, ingen EU-ring och börjar på EK. Fast de två sista positionerna kan jag inte riktigt tyda som siffror.HerrNilsson skrev:Anti-ICE-verksamhet...![]()
I så fall borde dom verkligen veta bättre, även i Italien!
Pallad?fth skrev:Vad kallar man detta? E.ON laddgata Slottskajen, där man har lyckats att blockera tre Type 2-platser med två IBC-tankar med okänt innehåll![]()
/fth
Viss ironi och viss fantasi kan förekomma i detta mail...fth skrev:Vad kallar man detta? E.ON laddgata Slottskajen, där man har lyckats att blockera tre Type 2-platser med två IBC-tankar med okänt innehåll![]()
/fth
Naturligtvis inte. Inte bara merparten utan säkert minst 95% av svenskarna har aldrig ens suttit i en elbil. En jättestor grupp människor vet fortfarande ingenting alls om elbilar, de vet knappt att de ens finns. De tror att man menar laddhybrid när man pratar om elbilar. Men det finns till och med folk som vet vad en Tesla är, de kanske rentav har åkt Tesla, men de skulle ändå ice:a en SuC eftersom de inte fattar vad det är för nånting. Jag har varit med om det.jeppe_sthlm skrev:Min gissning är att merparten av Svenskarna aldrig ens åkt i en elbil.