Om man köper en CPO från Tesla, och sedan när man haft den ett tag (första gången man tar en långresa t.ex.) upptäcker att den tidigare ägaren superchargat så mkt att man åkt på permanent nedsättning av supercharger-hastighet (110 kW -> 95 kW) - borde inte detta vara något som Tesla informerar om inför köp?
För er som inte känner till fenomenet (som uppstår efter väääldigt många DC-fastcharge-cykler):
https://chargedevs.com/newswire/why-is- ... rchargers/
Jag har insett att min bil har denna begränsning, och det varit så sedan jag skaffade bilen för ca 1 år sedan - först nu som jag gjort lite längre turer och haft chansen att prova lite olika SuCs. Tidigare har jag trott att det varit någon begränsning på just infracity-SuCen, men jag får precis samma resultat vart jag än åkt, nämligen att min S90D inte laddar snabbare än i bästa fall 95 kW.
Undrar om det finns lite information jag kan ha i fickan när jag tar upp det med SC. Tvivlar på att dom går så långt att dom byter ut batteriet
