Sol skydd

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Sol skydd

Inlägg av EES »

Hej!
Skall få vår bil i aug och har en fråga om solskyddet till panorama taket, någon som vet om det är värt att beställa?
När jag beställde bilen i täby så frågade jag om tillbehör, fick svar att lev ansv kommer att fråga om dessa. Ingen frågs kom utsn jsg frågsde om bla mitt konsoll och beställde en sådan.
Fick till svar att det går bra men den kommer inte hinna monteras till lev.
Nu läser jag om att registreringen inte blir klar i tid. Hoppas att jag slipper det.
EEs
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Re: Sol skydd

Inlägg av Telsa »

Jag trodde innan att jag behövde solskydd, men taket är så pass mörkt att det inte alls behövs. Solen kan lysa in genom soltaket utan att det stör. Jag föreslår att du väntar tills efter leverans och ser om du behöver solskydd eller inte.

Krokar för att hänga kläder var väl det enda jag saknade på riktigt. Finns inte som originaltillbehör vad jag vet men går att beställa billigt från andra ställen.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Ok då avvaktar jag det så länge.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Hadde ett sådant skydd på förra bilen använde det inte och saknar det inte nu heller så avvakta tycker jag.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

leiflodde skrev:
Hadde ett sådant skydd på förra bilen använde det inte och saknar det inte nu heller så avvakta tycker jag.

Jag var helt säker på att jag skulle beställa ett, men efter att bilen kom visade det sig vara helt onödigt. Säkert bra för dom i Texas :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Inlägg av jjmaskin »

Jag tänkte beställa och lägga skumgummi över som Björn nyland gjorde för det blir jädrigt kallt på flinten när det är -20 ute istället för mössa och värmen i bilen kanske inte försvinner lika mycket
Användarvisningsbild
Bow
Teslaägare

Inlägg av Bow »

Toppluva funkar oxå :) vi märker knappast någon skillnad när det är soligt mot ett heltäckande tak förutom att det är lite ljusare inne i coupèn
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Tyckte också det funkade kanonfint i helgens 30°C + solsken. Jag testade att öppna luckan och då märker man att den faktiskt dämpar nästan all sol.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Skriv svar