Hur reagerar familj/släkt och bekanta?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Hur reagerar familj/släkt och bekanta?

Inlägg av Teslaspolen »

På eran Tesla Model S!

Något jag var lite fundersam på. Ni som kör era S, vad säger de i eran omgivning? Har ni frälst någon? Skapat potentiella köpare? Omvänt elbils-skeptiker?

Helt enkelt nyfiken!
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Re: Hur reagerar familj/släkt och bekanta?

Inlägg av Martinen »

Alla tycker det är häftigt. En del skulle kanske vilja köpa, men har inte eller vill inte lägga dom pengarna.
Farsan vet inte om den än. Han bor i England. Vi ska köra dit och överraska honom i sommar.
Ska bli spännande och se reaktionen.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Martinen skrev:
Alla tycker det är häftigt. En del skulle kanske vilja köpa, men har inte eller vill inte lägga dom pengarna.
Farsan vet inte om den än. Han bor i England. Vi ska köra dit och överraska honom i sommar.
Glöm inte bort att informera om den mystiska Model 3 ;)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Teslaspolen skrev:
Martinen skrev:
Glöm inte bort att informera om den mystiska Model 3 ;)
Ja den är med i diskussionen. :D.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Antagligen är Model S bland de dyraste att köpa, men bland de billigaste att äga och använda. Kostnaden per mil ligger ligger sett över tid därmed extremt lågt. Att förklara detta är svårt. :)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nu har jag inte fått bilen än, men jag har annonserat ut köpet på Facebook och andra kanaler. Första reaktionen från vännerna: "tack och lov, kan du äntligen sluta tjata om den biljäveln nu?" innan de insåg att nej, när jag har en kommer jag ju tjata ännu mer om den :D

Pappa blev riktigt glad. Han vet hur mycket jag vill ha den. Han vet också att han kommer få provköra :D Mamma blev nog väldigt misstänksam mot prislappen. Hon tycker det är fruktansvärt onödigt att lägga såna pengar på en bil, och har inte ens bil själv. Men jag misstänker att hennes sambo ser fram emot att få provköra (han vill nog egentligen bra gärna att de ska ha en bil ändå)!

Vi får väl se hur de reagerar när de får se bilen och prova :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Jag har inte mött någon som "ogillar" mitt bilval, men många tror att den är mycket dyrare att köpa och äga än vad den egentligen är (jag beställde i och för sig min bil före de två senaste prishöjningarna). Att jag kan super snabbladda den gratis i snart hela Europa är en överraskning för många. De tror också att den kostar betydligt mer i försäkring än de drygt 6 000 Skr som jag betalar om året. När jag berättar att jag drar av 3000 mil om året i resor till och från jobbet plus att jag får 36,50 Skr (varav 18,50 är skattefritt) för varje mil som jag kör i tjänsten så förstår de flesta att varje mil i en elbil är klart billigare än allt annat de har kört....
Att den är extremt snabb från 0-100 km/tim har däremot de flesta koll på :-)
Installerat 13,2 kWp solceller
Skriv svar