Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Moderator: Redaktion
Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Den är väl fortfarande bara "beta" vad gäller automatiska rutter med supercharger. Det funkar sisådär med en hel del konstiga förslag - jag bytte snabbt till att göra som artikelförfattaren - kolla rimlig rutt, sätt rätt (närmaste) supercharger som destination - då funkar det rätt ok praktiskt.
Hoppas det blir bättre med 7.0...
Hoppas det blir bättre med 7.0...
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
För det mesta tycker jag navigatorn är helt ok. Däremot får den ibland riktigt flipp och föreslår helt absurda rutter. Detta kan ju vara ganska störigt om man är på nytt ställe och inte har någon koll. Vid ett tillfälle tyckte navigeringen at jag skulle ta en rutt som var 3.5 timmar och 40 mil längre. Det vet mer än en fördubbling jämfört med optimal rutt.
Hade dom lagt in möjlighet att beräkna alternativa rutter samt egna waypoints så hade det löst de allra flesta problem.
Jag tror att vi alla måste bli duktiga på att meddela Tesla när det är nått fel. Om alla skickar in dessa problem så kommer dom nog ta tag i det snabbare.
Hade dom lagt in möjlighet att beräkna alternativa rutter samt egna waypoints så hade det löst de allra flesta problem.
Jag tror att vi alla måste bli duktiga på att meddela Tesla när det är nått fel. Om alla skickar in dessa problem så kommer dom nog ta tag i det snabbare.
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Nja, efter resa t/r västkusten-lofoten, har jag haft god hjälp av navigatorn. Den innehåller dock buggar som förslag om att vända tillbaka till föregående sc trots att laddningen räcker till nästa sc. Laddrekomendationen är i underkant, framförallt när man skall klättra upp för ert fjäll och nästa sc ligger i nästa dal då faktiskt laddar batteriet sista biten, hade nog inte kommit upp på krönet om jag följt laddrekommendationerna. Tar man höjd för dessa brister och har normal orienteringsförmåga har man god hjälp men mina medresenärer dömde ut navigatorn totalt.sweslac skrev:
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
TM borde kanske lägg in en snabbknapp i bilen som gör att man kan skicka kommentarer till dom.Martinen skrev:För det mesta tycker jag navigatorn är helt ok. Däremot får den ibland riktigt flipp och föreslår helt absurda rutter. Detta kan ju vara ganska störigt om man är på nytt ställe och inte har någon koll. Vid ett tillfälle tyckte navigeringen at jag skulle ta en rutt som var 3.5 timmar och 40 mil längre. Det vet mer än en fördubbling jämfört med optimal rutt.
Hade dom lagt in möjlighet att beräkna alternativa rutter samt egna waypoints så hade det löst de allra flesta problem.
Jag tror att vi alla måste bli duktiga på att meddela Tesla när det är nått fel. Om alla skickar in dessa problem så kommer dom nog ta tag i det snabbare.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Håller med.Pontus skrev:TM borde kanske lägg in en snabbknapp i bilen som gör att man kan skicka kommentarer till dom.Martinen skrev:För det mesta tycker jag navigatorn är helt ok. Däremot får den ibland riktigt flipp och föreslår helt absurda rutter. Detta kan ju vara ganska störigt om man är på nytt ställe och inte har någon koll. Vid ett tillfälle tyckte navigeringen at jag skulle ta en rutt som var 3.5 timmar och 40 mil längre. Det vet mer än en fördubbling jämfört med optimal rutt.
Hade dom lagt in möjlighet att beräkna alternativa rutter samt egna waypoints så hade det löst de allra flesta problem.
Jag tror att vi alla måste bli duktiga på att meddela Tesla när det är nått fel. Om alla skickar in dessa problem så kommer dom nog ta tag i det snabbare.
Jag har börjat kommentera via hemsidan i alla fall.
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Har inte testat det.Fredriksv skrev:Du har röstkommandot Note
Känns lite udda att sitta där och prata in meddelande.
Har nån testat detta. Funkade det bra?
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Har inte heller testat det, än. Läste i någon annan tråd att det finns ett röstkommando "Report bug" också som tar en skärmdump och skickar med. Borde ju vara användbart när det handlar om orimliga navigeringsrutter.Martinen skrev:Har inte testat det.Fredriksv skrev:Du har röstkommandot Note
Känns lite udda att sitta där och prata in meddelande.
Har nån testat detta. Funkade det bra?
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
De är olika kommandon för samma sak:
Manualen skrev:Note: You can also use voice commands to provide feedback to Tesla. Say "Note", "Report", "Bug note", or "Bug report" followed by your brief comments. Model S takes a snapshot of its systems, including screen captures of the touchscreen and instrument panel. Tesla periodically reviews these notes and uses them to continue improving Model S.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Känns lite som att lämna ett meddelande på en telefonsvarare som någon kanske lyssnar av.
Dom kunde ju haft möjlighet att få kontakt med supporten direkt via bilen. Liknande Volvo on call och andra liknande varianter.
Dom kunde ju haft möjlighet att få kontakt med supporten direkt via bilen. Liknande Volvo on call och andra liknande varianter.
Re: Är navigatorn så uruselt? [car and driver artikeln]
Eftersom ingen här verkar ha använt det så borde ett meddelande där få ganska bra uppmärksamhet. Om många rapporterar in samma fel så är det ju ännu större chans att det åtgärdas. Är nog effektivare än att skriva om problemen på ett forum 
