Skämt åsido. Ta det med lite ro, du får ju faktiskt ge TESLA beröm för att de verkligen lyckats slå resten av bilindustrin så hårt att de nu ligger nästan fem år efter i utvecklingen.
- Visst, det kunde ha varit tvärt om. En billigare produktionsmodell redan i starten, men jag tror att strategin i TESLAS fall har varit helt rätt. Premium-modell först och snabbt ut. Volym-modell underordnades i produktionslinan. På så sätt säkrade man att kvalitets-nivå var hög och intrimmad från start.
Viktigare att de faktiskt kommer igång med leveranser till europa
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Så länge Tesla kan bygga och leverera de dyrare versionerna av Model 3 i max temp vad fabriken och anställda klarar av så är det ekonomiskt sett dumt att börja bygga billigare versioner.
Produktionshastigheten och levereransmöjligheterna ökar dock för Tesla och antalet som beställt eller bestället en dyrare version av Model 3 minskar så tillslut så kommer de billigare versionerna också börja byggas.
För Europa-marknaden lär vi få se samma sak, det kommer att ta tid innan den billigaste versionen kommer hit. Tesla kommer vilja sälja de dyrare versionerna först.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nu var det ju så att man skulle designa ett nytt batteripack för den billigare modellen men det känns ju ändå som att tidpunkten för standard range nästan helt och hållet beror på hur många long range det säljs. Givetvis är det ju tråkigt för de som vill ha standard range men jag tycker ändå att man bör se lite långsiktigt i det hela att Tesla trots allt tjänar mer pengar på de större batterierna vilket nog också är en nödvändighet för att de skall få tillräckligt med tid på sig för att kunna trimma in produktionen så pass mycket att man med lönsamhet kan bygga och sälja standard range också.
Inte direkt oväntat samtidigt som jag hoppades på att de skulle börja sälja den nu runt årsskiftet.
Min Volvo kommer ju rasa innan modell 3 är ute... Hur länge orkar man vänta, dags att titta på andra elbilar kanske..
Lite besviken men som sagt fattar också.
Inte direkt oväntat samtidigt som jag hoppades på att de skulle börja sälja den nu runt årsskiftet.
Min Volvo kommer ju rasa innan modell 3 är ute... ...
Jag är rädd för samma här... men siktar inte på base model
Stora "tudorbatteriet ",
Awd,
Dragkrok och
Vinterkit ett måste. Men ev kan jag tänka mig batteriet med mindre "knuff".
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Börja tillverka om åtta månader, sen ska väl USA och Kanada ha först så det blir väl julklappen 2019 i Europa.
Norge då väl och sen..........................................
Nej detta var en pungspark.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.