Tesla S75D
Moderator: Redaktion
Detta sker hemma och på samma lantliga ställen där min 70D aldrig hade problemjeppe_sthlm skrev:Dum fråga, men det är inte så att ni är ute och semestrar på lantliga ställen där bilen inte har någon mottagning?
Då gissade jag rätt då, hoppas att dom löst det här innan jag får min nya för det här blir ett stort problem när kylan kommer (vilket är svårt attMantra Slider skrev:Det är tydligen ngt med nya MCU ,min bil levererades i tisdags . Tesla är medvetna om problemet ( och varit så i ett antal veckor ) .
Ja, lite mer "vampire drain" då den alltid pingar bilen men det är det värt, sedan jag skaffade teslafi så har appen alltid fått kontakt med bilen (just för att bilen aldrig somnar)Verdi skrev:Fast om man kör teslafi så är det lugnt va?
I väntan på fix använder jag en app (som använder Teslas API) för att "pinga" bilen och förhindra deep sleep. Finns flera appar men jag använder appen "Volante" (som har andra fördelar) från JagCesar här på forumet.Bjelke skrev:Fan va jävla värdelöst!
Dom har alltså inte lyckats lösa det här ännu!?
Den blir helt okontaktbar nästan direkt man lämnat bilen, kan inte starta värmen på morgonen, kan inte se om laddningen funkar,
får antagligen ingen notis om larmet går igång (helt sinnessjukt), kan inte visa polarna på jobbet hur ballt det är med elbil där man kan leka i appen med bilens funktioner osv.![]()
Det har ju för fan gått typ ett halvår med den här buggen nu liksom!!
Men det är väl viktigare med en jävla massa trams som gamla Atarispel å annat skit än att fixa rena fel i programvaran så därför tar det flera månader...
Just larmet borde väl ändå fungera? Då är det ju rimligen bilen som tar initiativ till uppkoppling.Bjelke skrev:Fan va jävla värdelöst!
Den blir helt okontaktbar nästan direkt man lämnat bilen, kan inte starta värmen på morgonen, kan inte se om laddningen funkar,
får antagligen ingen notis om larmet går igång (helt sinnessjukt), kan inte visa polarna på jobbet hur ballt det är med elbil där man kan leka i appen med bilens funktioner osv.![]()
Men det är väl viktigare med en jävla massa trams som gamla Atarispel å annat skit än att fixa rena fel i programvaran så därför tar det flera månader...
Lite svårt att testa kanske men jag tror faktiskt inte det, dels för att bilen går ner i deep sleep och dels för att den tex inte meddelar när laddningen är klar.bylund skrev:Just larmet borde väl ändå fungera? Då är det ju rimligen bilen som tar initiativ till uppkoppling.Bjelke skrev:Fan va jävla värdelöst!