Detta trots att dom tappade hälften av drivkraften mitt i loppet! Det kunde ha gått 30 sekunder snabbare med full Power.
Dom har dock en minut att ta igen för att slå rekordet från 2013 som var satt med en fossilbil, men jag tror ínte att det kommer att ta så många år till innan en elbil slår det rekordet, med rätt förare.
Det handlar ju inte bara om bilen!
Pikes Peak är en bergstopp 4300 över havet som ligger i Colorado ca. 10 mil från Denver och racet som har gått varje år sedan början på förra seklet går en gång per år.
Det är en väg som är öppen för allmänheten och det är spännande att åka upp där, jag tog nog 4 gånger längre tid på mig när jag körde där för 10 år sedan med en bil utrustad med en stor stark V-8motor

Det var klart väder och man kunde se Denver 10 mil därifrån. Det gick att hyra syrgasflaskor i dalen innan man körde upp och jag skrattade åt det, men man behövde inte gå så långt innan man börjar att flåsa.
Lite tillvänjning i Denver (1600m. över havet) några dagar kanske hade varit bättre än att komma direkt från havsnivån dit upp.
https://www.youtube.com/watch?v=nMjsAMlXGBI