Det finns bra exempel på yolo laddning från Frankrike men någon som har några egna bra exempel på mindre lämpliga laddsituationer?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Yolo Charging
Moderator: Redaktion
Yolo Charging
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Re: Yolo Charging
Jag laddar hemma med en 3faskabel genom ventilationen direkt till elskåpet. Blockerar också 5 av 9 grannar helt i min radhuslänga. Jag försöker därför undvika att ladda hemma så mycket det går
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Och en bild till...
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Står ju på en laddplats i alla fallunumlapis skrev:Och en bild till...

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Fisker bilen är ändå fin från sidan om en opraktisk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449

Men... den sista står ju tom på en laddplats... så... pourquoi?!

På en seminariedag angående ITS för några år sedan pratade en om nya problem som oväntat börjar dyka upp med nya typer av fordon och förare/ägare av dem. Han visade en bild på en troligen "ung" ägare av en elmoped i Stockholm som hade fiskat ut en lång sladd från tredje våningen genom fönstret. För att sladden inte skulle röra sig av vinden hade personen virat den tajt runt stupröret och kanske inte själv var medveten om att den skapat en hyfsat strömförande spole som skulle kunna överraska den som kommer i kontakt med stupröret vid fel tillfälle, tex en kissande hund 

Så länge L och N ligger bredvid varandra i samma kabel borde det inte vara något problem eftersom magnetfälten tar ut varandra. Det blir ingen spole som kan inducera ström så det skulle bli farligt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14