I veckan var vi fyra Model S som samlades I Tällberg för att köra studenter till studentbal....
(Bilarna kom från Örebro, Uppsala, Vaxholm och Falun)
4 st Model S i Tällberg
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: 4 st Model S i Tällberg
Berätta mer!
Vi avkräver mer och större bilder, och berättelser om hur resan till och från Tällberg gick, vad ni gjorde, med mera!!!
Kanske något jag kan smälla upp bland nyheterna på webbsidan!
Vi avkräver mer och större bilder, och berättelser om hur resan till och från Tällberg gick, vad ni gjorde, med mera!!!
Kanske något jag kan smälla upp bland nyheterna på webbsidan!
- fleijerstam
- Teslaägare
- Kontakt:
Härligt! Jag ska upp till Leksand och Mora i helgen. Korstäppans Herrgård har trefasuttag i köket (!), och har lovat ställa upp med laddning via det uttaget... 

I Tällberg finns det utställd byggcentral med både 32A samt 16A uttag så om du har med dig en portabel laddare mennkes så får du minst 80km/timma
Hej alla!
Det var jag och sonen (nybliven teknikstudent och Tesla-fantast) som arrangerade denna student-bal-kortege och Tesla-träff! Vi har åtta hotell i denna lilla vackra turistby vid Siljan och det lokala energibolaget Dala Energi satte upp en byggcentral 16/32/3-fas på hotellet: Quality Spa & Resort Dalecarlia. Om det är fler som vill åka upp (ca 26 mil från Sthlm) i sommar kan jag arrangera samma laddstation på något av de åtta hotellen. Vi har haft både Ferrari-, Rolls Royce-, Mercedesklubbarna här tidigare. så det vore inte helt fel att göra en kommande Teslaklubb-träff i Tällberg!?
Videon från balentrén: https://www.youtube.com/watch?v=-pOh-44g4jo
Lägger här upp några ytterligare bilder....
Det var jag och sonen (nybliven teknikstudent och Tesla-fantast) som arrangerade denna student-bal-kortege och Tesla-träff! Vi har åtta hotell i denna lilla vackra turistby vid Siljan och det lokala energibolaget Dala Energi satte upp en byggcentral 16/32/3-fas på hotellet: Quality Spa & Resort Dalecarlia. Om det är fler som vill åka upp (ca 26 mil från Sthlm) i sommar kan jag arrangera samma laddstation på något av de åtta hotellen. Vi har haft både Ferrari-, Rolls Royce-, Mercedesklubbarna här tidigare. så det vore inte helt fel att göra en kommande Teslaklubb-träff i Tällberg!?
Videon från balentrén: https://www.youtube.com/watch?v=-pOh-44g4jo
Lägger här upp några ytterligare bilder....
-
- Röd Tesla mot Siljan.
-
- Teslorna framför hotell Dalecarlia.
-
- Laddcentralen från Dala Energi!
Senast redigerad av Hans, redigerad totalt 2 gång.
Såg 7-8 model s i garaget Täby centrum plan 2. letade inte efter dem så säkert en hel drös med flera...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- fleijerstam
- Teslaägare
- Kontakt:
Om jag förstår dig rätt, Hans, var det alltså en tillfällig laddstation som Dala energi satte upp? Inte en permanent? (snyggt jobbat, oavsett!Hans skrev:Det lokala energibolaget Dala Energi satte upp en byggcentral 16/32/3-fas på hotellet: Quality Spa & Resort Dalecarlia. Om det är fler som vill åka upp (ca 26 mil från Sthlm) i sommar kan jag arrangera samma laddstation på något av de åtta hotellen.

Jag tog kontakt med Dala Energi, som visade ett stort intresse för Tesla, så de "sponsrade" denna laddstation på hotellet under en vecka. Jag tror att det finns ett intresse att ha en permanent 16/32/3-fas laddstation på något av hotelllen. Vi har ju 250.000 besökare årligen, så det bör vara av intresse. Jag ska ta kontakt med hotellen och se vilket som är mest intresserad...
Det finns numera ett antal Tesla-spotters i vår by så jag fick rapporter om ditt besök
(Du har en röd Model S?!)
Det finns numera ett antal Tesla-spotters i vår by så jag fick rapporter om ditt besök

Det är helt logiskt att detta sker i Dalarna! Landskapet kryllar av människor som fattar vad som är på G. Så har det alltid varit. Johan Petter Åhlén drog 1899 tillsammans med Erik Holm i gång postorderfirman Åhlén´s i Insjön som vidareutvecklades till kända varuhus och förlag. Nitton år senare startade hans kusin Claes Ohlsson en postorderfirma. Det är inte så konstigt att Elbolagen och hotellnäringen på samma plats hör till de första att fatta hur turisterna i framtiden tar sig fram. Hoppas att de stora hotellkedjorna också snart fattar hur de kan locka gäster med ett vanligt 3-fas uttag!Hans skrev:Jag tog kontakt med Dala Energi, som visade ett stort intresse för Tesla, så de "sponsrade" denna laddstation på hotellet under en vecka. Jag tror att det finns ett intresse att ha en permanent 16/32/3-fas laddstation på något av hotelllen. Vi har ju 250.000 besökare årligen, så det bör vara av intresse. Jag ska ta kontakt med hotellen och se vilket som är mest intresserad...
Det finns numera ett antal Tesla-spotters i vår by så jag fick rapporter om ditt besök(Du har en röd Model S?!)