Hade rangemode på och orsaken till att jag gjorde detta var för att jag inte orkade stanna o ladda på någon långsam station påvägen utan ville till en supercharger.
Jag har för övrigt 20" fälgar, och det är inget världsrekord det vi uppnådde, men det var aldrig syftet; jag blev däremot imponerad att det går att ha så låg förbrukning bara genom att slököra lite. När det bara var någon mil kvar och jag hade 4% batteri kvar så vågade jag öka till 105-110. Troligen tog resan 5-7min längre men jag slapp svänga av och mecka med laddsladdar o skit. Startade med 15% från kolmården och kom fram med 2% till tystberga och då tog vi den långa vägen direkt ut till motorvägen.
För övrigt brukar jag snitta 195-200W/km när jag ligger i 110km/h vilket verkar vara 20W lägre än dom flesta här inne. Jag åker i 98% av fallen med AP2 påslagen.
När jag åker i 120 snittar jag däremot 220-230 samt vid 140 då förbrukar jag ganska mycket mer, runt 260-270 i snitt.
Kul bilar iaf, en liten hyllning. Kan nog lätt komma 70mil utan att egentligen anstränga sig, bara lägga sig i 100 knyck bakom någon dragbil samt stänga av radio samt på med rangemode? Peppad att testa någon gång