Renault K-ZE -billig elbil ?
Moderator: Redaktion
Renault K-ZE -billig elbil ?
https://teknikensvarld.se/renault-k-ze- ... lagt-pris/
25 mil enligt NEDC så vi pratar alltså om en mer renodlad stadsbil. Precis vad jag har efterfrågat alltså, litet batteri, lågt pris. Den ska släppas först i Kina, 2019. Antar att det blir 2020 då för Europa, USA.
Saknar dock en väldigt viktig detalj. Affordable nämns ett flertal gånger i presentationen enligt artikeln men inte vad den kommer att kosta. Är det verkligen så svårt att få fram det om bilen ska släppas nästa år ?
25 mil enligt NEDC så vi pratar alltså om en mer renodlad stadsbil. Precis vad jag har efterfrågat alltså, litet batteri, lågt pris. Den ska släppas först i Kina, 2019. Antar att det blir 2020 då för Europa, USA.
Saknar dock en väldigt viktig detalj. Affordable nämns ett flertal gånger i presentationen enligt artikeln men inte vad den kommer att kosta. Är det verkligen så svårt att få fram det om bilen ska släppas nästa år ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Renault K-ZE -billig elbil ?
2020?Laban skrev:https://teknikensvarld.se/renault-k-ze- ... lagt-pris/

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Nu har tydligen även Renault hemfallit till samma strategi som andra biotillverkare, nämligen att komma med vaga antydningar om långt i framtiden kommande elbilar. När de uppdaterade Zoe från 22 till 41 kWh så var det tvärtyst innan de plötsligt presenterade den på Parismässan för två år sedan.
Ser mer framemot att se om de visar upp den stora uppdateringen av Zoe som det kom uppgifter om i somras.
Ser mer framemot att se om de visar upp den stora uppdateringen av Zoe som det kom uppgifter om i somras.
Tyvärr. Frågan är vad detta beror på, att man inte vill, eller inte kan ? Gissar på det senare.Jerker skrev:Nu har tydligen även Renault hemfallit till samma strategi som andra biotillverkare, nämligen att komma med vaga antydningar om långt i framtiden kommande elbilar.
Samma här. Är riktigt nöjd med Zoe'n hittills. Kommer sakna den om jag måste sälja den när Model 3 kommer, dvs, om 3:an inte får dragkrok.Ser mer framemot att se om de visar upp den stora uppdateringen av Zoe som det kom uppgifter om i somras.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
- Elbilisten
Laddhybrider till 2020 känns hyfsat stenålder, hybrider ...De berättar nämligen att storsäljarna Clio, Mégane och Captur ska komma som hybrider och laddhybrider i Europa med start 2020.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
2019 snarare för lansering i Europa. Personligen är jag intresserad.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Laban skrev:https://teknikensvarld.se/renault-k-ze- ... lagt-pris/
Hittade detta klipp:
Hm.. någon som kan testa den i Kina?
Kul om det stämmer. Då återstår bara pris samt produktionskapacitet.Vasp skrev:2019 snarare för lansering i Europa. Personligen är jag intresserad.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Laban skrev:Kul om det stämmer. Då återstår bara pris samt produktionskapacitet.Vasp skrev:2019 snarare för lansering i Europa. Personligen är jag intresserad.
Lite tyst här konstigt nog, men
Jag brukar kika på ”Fully Charged”.
Och här dök det upp något till slut.
Fully Charged intervjuar Renault och finner intressanta uppgifter
Länk: http://blog.ho-form.se