Varningslampa luftfjädring/Jack mode
Moderator: Redaktion
Re: Varningslampa luftfjädring/Jack mode
Yes. Min förra P85 hade detta märkliga fenomen. Den pyste och hade sig med fjädringen. Tesla kom aldrig fram till vad det berodde på. Det försvann av sig självt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hade samma fenomen på vintern en gång.
På sommaren visade det sig att reläet till kompressorn hängde sig titt som tätt. Kompressorn går ofta och övertrycksventilen måste dumpa luft.
Tesla med förkylning kallas det
På sommaren visade det sig att reläet till kompressorn hängde sig titt som tätt. Kompressorn går ofta och övertrycksventilen måste dumpa luft.
Tesla med förkylning kallas det

Jag hade samma varning och fick byta någon ventil...puffade som attan
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Tack för svar. I mitt fall slocknade den efter en kaffepaus.Får se om den kommer tillbaka.
Så puffandet var egentligen ett kaffesug?bullen skrev:Tack för svar. I mitt fall slocknade den efter en kaffepaus.Får se om den kommer tillbaka.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
I vintras när det var under 26 minus så fick jag varning två gånger men då fick jag även "air suspension needs service" och båda gånger försvann det
när den fick komma in i värmen.
Har inte hänt sedan dess men enligt Tesla kunde det bro på fukt i systemet som satte sig i en ventil som frös när det blev svinkallt, den ventil som fördelar trycket till
dom olika bälgarna.
Har inte hänt sedan dess men enligt Tesla kunde det bro på fukt i systemet som satte sig i en ventil som frös när det blev svinkallt, den ventil som fördelar trycket till
dom olika bälgarna.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Hade den också 2-3 ggr i vintras. Inget sedan dess.Bjelke skrev:I vintras när det var under 26 minus så fick jag varning två gånger men då fick jag även "air suspension needs service" och båda gånger försvann det
dom olika bälgarna.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
Fick det i början av juni några gånger, ringde Tesla och det var tydligen någon mjukvarubugg sa de. Efter en update så kom det aldrig igen.
Japp, det gick på 28000 kr. Bytte kompressor, givare samt en fjädring bak.bullen skrev:Någon som sett denna under körning?