Bzzt nyemission

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Bzzt nyemission

Inlägg av TiborBlomhall »

Bzzt (de små eldrivna tuk-tuk taxina i Stockholm) samlar pengar till nya fordon via nyemission av aktier.

200:- per styck

Mer info finns på:
https://www.bzzt.se/investera-i-oss#info
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Re: Bzzt nyemission

Inlägg av Legato »

Nog för att jag gillar konceptet men prognosen/budgeten gränsar ju till bedrägeri...

För 2018 räknar de med en omsättning på 11,1 miljoner och en förlust på 10,7 miljoner.

För 2019 tror de att de har lyft omsättningen till 112,6 miljoner dvs med 952%. Vinsten ska också lyftas från -10,7 miljoner till plus 10,5 miljoner. Lycka till Bzzt!
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Jag har varit skeptisk till bolaget längre, deras prissättning är inte gångbar i längden. Om vi slår ut hur många kilometer i timmen de faktiskt får betalt för att köra över den tiden de betalar lön för föraren har jag svårt att se att det kommer gå runt. De verkar ju räkna med att de skall få in 40+ mille i reklamintäkter 2019 i sin prognos och det tror jag inte en sekund på. De kommer inte kunna bära en stor förlust på att köra kunder med reklamintäkter.
Vasp

Inlägg av Vasp »

De som tillverkar deras taxis Clean motion finns på börsen. Tror inte på Bzzt däremot på fordonet då den globala marknaden för den här typen av fordong är gigantisk.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

OfarligTesla skrev:
Jag har varit skeptisk till bolaget längre, deras prissättning är inte gångbar i längden. Om vi slår ut hur många kilometer i timmen de faktiskt får betalt för att köra över den tiden de betalar lön för föraren har jag svårt att se att det kommer gå runt. De verkar ju räkna med att de skall få in 40+ mille i reklamintäkter 2019 i sin prognos och det tror jag inte en sekund på. De kommer inte kunna bära en stor förlust på att köra kunder med reklamintäkter.
Hehe, mmm. Det låter ju fint med "schyysta löner", men det krävs nog att de börjar köra lönekoncept liknande Foodora, Uber Eats och Volt om de ska ha någon chans med en verksamhet där personalkostnaden antagligen kommer stå för mer än 2/3 av alla kostnader.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
icreate
elbilist

Inlägg av icreate »

Tror inte heller på Bzzt! Däremot har verkligen Clean Motion potential. De har stångats mot galen byråkrati i ett par år nu, men har äntligen fått fart på produktion och försäljning av Zbee i Indien. De har en ENORM marknad att tillgodose där borta. Bara i Mumbai finns 3,2 miljoner auto rickshaws (tuk-tuk). Clean Motion har ett slags leasingprogram som gör att även Indiens egenföretagare ges möjlighet att byta från diesel till el utan att behöva köpa en Zbee kontant.
Skriv svar