Spotify och sökning

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare

Spotify och sökning

Inlägg av Mats »

Upplever att Spotify-appen i bilen inte längre kan söka riktigt efter låtar. Artist går bra men söker man på låt blir det ibland problem.
Problemet är flera men värst är att om jag trycker på en framsökt låt spelar bilen upp en annan låt från Spotify radio-lista baserat på den låten.

Ska försöka filma och visa.

Det andra är att Spotify allt oftare inte kan visa eller spela upp låtar eller artister och man får trycka reload om och om igen.

Hittar inget i forumet när jag söker så det kanske är min bil det är fel på?
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare

Re: Spotify och sökning

Inlägg av nicklasandersson »

Jag upplever exakt samma sak faktiskt, det ballar ur emellanåt. Det har fungerat finfint fram till en av de senare uppdateringingarna?
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MariaB

Inlägg av MariaB »

nicklasandersson skrev:
Jag upplever exakt samma sak faktiskt, det ballar ur emellanåt. Det har fungerat finfint fram till en av de senare uppdateringingarna?
Samma här. Går bra att söka via album eller artist men inte direkt på låt. Bugg i Spotify -integrationen? Version 2018.32.4 problem?
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Stämmer in i kören. Spotify har blivit klart mer otillgängligt sedan senaste uppdateringen.

Kort fråga fungerar det bättre om man kör på eget abonnemang än Teslaabonnemanget? Någon som har erfarenhet?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare

Inlägg av Guldis-54 »

Pratade med SC Väsby för drygt en vecka sedan och tog då upp problemet med Spotify.
Fick till svar att flera ingenjörer i Sverige och Europa sitter och tittar på problemet och man hoppas på en lösning om någon vecka via OTA.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Det jag har märkt är att några tidigare spelningar av låtar som ligger i "recent" även har en dubblett med suffixet " radio". Trycker man på en sån får man random musik, men trycker jag på den utan " radio" får jag rätt låt.
Upptäckte igår att sökningen ibland drar igång "radio" versionen också, istället för låten man sökte på.
Skriv svar