Fast skillnaden är att Tesla snart kommer att gå i konkurs!
OBS! ironi!!!
Tesla går med vinst - Model 3 lika omvälvande som T-Forden
Moderator: Redaktion
Re: Tesla går med vinst - Model 3 lika omvälvande som T-Ford
Volvos "vinst" har minskat 2,1 miljard Q3-Q3, samtidigt som de gör rekordmånga bilar? Hoppas det beror på tunga investeringar i bevs
ms 76132 "Eleamore"
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Volvo nämner Trumps påhitt som en av förklaringarna iaf, men det förklarar ju inte allt antar jag....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fast å andra sidan så är Teslas vinst mer av typen "titta vi kan gå med vinst om vi vill". Frågan är om de har råd att gå med vinst hela tiden framöver eller om det hindrar tillväxten för mycket?
Precis. Att transportera grisar (läs: hundar, barn, you name it) till vardags är mycket värre än en välförberedd transport av en gräsklippare eller ett gruslass. Det finns ju möjlighet att skydda bilen. Jag har byggt en stor papplåda som är förstärkt med silvertejp. http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 04#p219890DSV skrev:Att ha hundar, eller ännu värre barn, torde vara ett betydligt större slitageproblem än en uddakörning av en gräsklippare
Har använt min bil till väldigt mycket som jag för några år sen inte kunde föreställa mig att man hade en miljonkronorsedan till. Men hade jag inte kunna göra det så hade jag aldrig kunna motivera att ha den. Enda skillnaden är nog att jag är betydligt mer försiktig och alltid har med mig lite packfiltar i den händelse man plötsligt behöver köra någon udda transport.
Den håller i princip all smuts på avstånd och funkar för hundar och allt annat som inte hör riktigt hemma i en miljonbil.
Dessutom har jag en sån där plastlåda som egentligen är en pool eller sandlåda för småbarn. Den får precis plats i bagaget på Teslan och fungerar utmärkt som transportflak för allt sådant som man normalt sett skulle ha på ett bilsläp, typ grus eller cementsäckar och så. Bilen tar garanterat ingen skada av det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag tog upp Matis hundar som argument för att M3s baklucka inte är en stor sak för dom flesta svenskar, finns det dragkrok tror jag dom flesta kör udda saker på släp.
Sen har jag funderat på det här med kombi jag har ägt rätt många såna i rad men anser att det beror på tillgång utseende osv inte att jag sett det som ett krav exempelvis hade jag en Atos det är väll en kombi men den lastade typ inget senast en CX5 för att den var snygg tror det är samma för många svenskar att det inte spelar nån roll i vilken typ av utrymme man ställer matkassarna
Sen har jag funderat på det här med kombi jag har ägt rätt många såna i rad men anser att det beror på tillgång utseende osv inte att jag sett det som ett krav exempelvis hade jag en Atos det är väll en kombi men den lastade typ inget senast en CX5 för att den var snygg tror det är samma för många svenskar att det inte spelar nån roll i vilken typ av utrymme man ställer matkassarna
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Jerker skrev:Fast skillnaden är att Tesla snart kommer att gå i konkurs!
OBS! ironi!!!

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Sedan så bestämde Geely att inte börsintroducera Volvo Cars i år, så de kanske vill ta kostnader i bokföringen nu för att kunna vara på uppåtgående senare?Bjelke skrev:Volvo nämner Trumps påhitt som en av förklaringarna iaf, men det förklarar ju inte allt antar jag....
En kombi/hatchback/SUV har ändå den trevliga egenskapen att den stora bakluckan ger större frihet än det lilla brevinkastet en sedan har. Vi använder ju numera Golfen till i princip allt, och den är verkligen inte stor. Men den stora bakluckan gör den ändå till en ytterst användbar bil som kan lasta massor. Det finns en anledning att Golfen är så omåttligt populär, medan Jetta/Bora/Vento som ju är en Golf i sedan-utförande i princip inte säljs i Europa. I USA är de populära däremot.Smutt skrev:Jag tog upp Matis hundar som argument för att M3s baklucka inte är en stor sak för dom flesta svenskar, finns det dragkrok tror jag dom flesta kör udda saker på släp.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14