Så är det någon som börjat få koll på räckvidd vid "normal körning" och laddtid vid SC?
Moderator: Redaktion
Kommer du 35 mil med normala hastigheter (90-110) när bilen visar denna räckvidd?MSE skrev:Hej
Jag har haft 70D i två veckor på tisdag.
Vi har kört drygt 300 mil.
En resa Helsingborg-Billund-Helsingborg och sedan en roadtrip från Helsingborg ner genom Danmark till Tyskland Bremen.
Vi har legat mest på motorväg i farter kring 115-130 km/h.
Jag laddade fullt en gång vid resan hem och då visade bilen 35 mils räckvidd.
Mestadels har vi laddat när räckvidden varit ca 10-15 mil och sedan laddat upp till strax över 90% vilket gett strax över 30 mil.
Som lägst har vi haft 67km räckvidd när vi laddat. Då kom vi upp i 360A.
Svårt att bedömma tiden det tar att ladda men helt klart snabbare i början. Vi har aldrig behövt vänta mer än 45-50 min.
Mvh Mats
PS Vi har varit 2 vuxna och 2 barn samt alldeles för mycket bagage..
MSE skrev:Hej
Jag har haft 70D i två veckor på tisdag.
Vi har kört drygt 300 mil.
En resa Helsingborg-Billund-Helsingborg och sedan en roadtrip från Helsingborg ner genom Danmark till Tyskland Bremen.
Vi har legat mest på motorväg i farter kring 115-130 km/h.
Jag laddade fullt en gång vid resan hem och då visade bilen 35 mils räckvidd.
Mestadels har vi laddat när räckvidden varit ca 10-15 mil och sedan laddat upp till strax över 90% vilket gett strax över 30 mil.
Som lägst har vi haft 67km räckvidd när vi laddat. Då kom vi upp i 360A.
Svårt att bedömma tiden det tar att ladda men helt klart snabbare i början. Vi har aldrig behövt vänta mer än 45-50 min.
Mvh Mats
PS Vi har varit 2 vuxna och 2 barn samt alldeles för mycket bagage..
Jag satte mobilen på filmning men det blev reflexer så jag kan tyvärr inte se.TiborBlomhall skrev:Smaskens!
Laddkurvan blir enligt dina data: Har du några värden mellan 7-50%? (De första 20 minuterna?)
------------------------------------MSE skrev:Jag satte mobilen på filmning men det blev reflexer så jag kan tyvärr inte se.TiborBlomhall skrev:Smaskens!
Laddkurvan blir enligt dina data: Har du några värden mellan 7-50%? (De första 20 minuterna?)
Jag får prova att ta upp filmen i en dator så kanske det går. Återkommer i så fall.
mvh Mats