Du har en poäng! Skulle vara kul att testa Arachnid.MDurante skrev:Samma här, struntar egentligen i vad bilen drar, superchargers är det fullt av. Mina siffror är för en bakhjulsdriven P85+ körd i alla möjliga lägen, meskörning, stadskörning, långkörning på AP och vilddjur utan traction control. Tänkte mest de kunde vara infogivade i form av % ökning.johan_w skrev:Det är kanske 3% mer förbrukning på S100D från början, sedan kommer fälgarna till. Har inte helt landat vad min förbrukning ligger på men körde snabbt 30 mil i 135km/h igår. Då låg jag på ca 270Wh/km, med min S90D på 19" Slip Stream låg jag nog runt 240-245 Wh/km med samma körsätt. Samma skillnad ungefär när jag kört 50 mil till Sälen sommartid med lite trafik, med S90D låg jag på kanske 210-220Wh/km och med 21" 240-250Wh/km. Då låg jag kanske runt 95-120km/h och en hel del omkörningar.
Tycker 21" är skitsnygga och kommer inte byta men trodde kanske inte jag skulle ha de sista 10-15Wh/km. Men som sagt det jag jämfört är rätt snabb körning och inte inriktat på snålast körning![]()
Snitten du skriver - är det på all typ av körning?
Fördelen med arachnid är att styrrespons ökar och bilen känns tightare än att köra på tunga 21" turbin. S100D eller P100D på turbinhjul är för mig no no. Jag övergav turbinhjul efter övergång till arachnid och ångrar inte en sekund valet. Dessutom är jag sjukt petig när det gäller designmissar som att turbinbladen enbart är vinklade för korrekt bromskylning på en sida av bilen, för mig är det rusta på en premium bil, man skulle haft vänster och höger hjul inte fyra lika, äkta billiga jorma.
21” mörkgråa arachnid
Moderator: Redaktion