Fråga om TPMS
Moderator: Redaktion
Fråga om TPMS
Jag har köpt en uppsättning fälgar med Tesla original TPMS. Nu märkte jag idag att "muttern" som håller fast ventilen/ mot fälgen saknas.
Sitter dessa fast på TPMS sensorn när man får dem från Tesla? Funderar på om jag inte fick med dem eller om jag själv slarvat bort någon påse.
Sitter dessa fast på TPMS sensorn när man får dem från Tesla? Funderar på om jag inte fick med dem eller om jag själv slarvat bort någon påse.
Model Y Long Range 2023
Fråga om TPMS
Man köper de separat från tesla
Muttern finns i olika färger
Muttern finns i olika färger
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Fråga om TPMS
Jag köpte fälgar från referral programmet. Skickas de med i en separat liten låda?
Passar muttrarna från andra TPMS ventiler?
Passar muttrarna från andra TPMS ventiler?
Model Y Long Range 2023
Då har de missat att montera
De kommer separat när man köper lösa tpms
Kolla med tesla de kostar inte mycket
De kommer separat när man köper lösa tpms
Kolla med tesla de kostar inte mycket
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tack för svar. Kollade med Tesla SC mölndal och de hade hemma. 200kr för 4st. Problemet snart löst 

Model Y Long Range 2023
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Tar de 200 spänn för 4 muttrar som de missat att montera?mathiaso skrev:Tack för svar. Kollade med Tesla SC mölndal och de hade hemma. 200kr för 4st. Problemet snart löst
Du borde få muttrarna gratis + kompensation för besväret.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Fälgarna är inte köpta av tesla direkt. Säljaren hade missat att skicka med dem och hittar dem inte.
Som jämförelse försökte jag få min tidigare BMW verkstad att skicka en reservdel så jag skulle slippa en 10 mils resa. Tror du de kunde hjälpa till med det?
Mina erfarenheter av Teslas SC är enbart goda.
Som jämförelse försökte jag få min tidigare BMW verkstad att skicka en reservdel så jag skulle slippa en 10 mils resa. Tror du de kunde hjälpa till med det?
Mina erfarenheter av Teslas SC är enbart goda.
Model Y Long Range 2023
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Jag var inne hos Tesla skøyen för att hämta ut fyra TPMS sensorer, väl hemma såg jag att dessa muttrar och ventil saknades i plastpåsarna. Jag orkade inte ens slösa min tid på att sitta i 40min telefonkö så jag frågade min lokala däcknisse om de hade allt och kunde montera, fick det inkluderat i däckmontering och balansering så problem löst.
- NEO
- Teslaägare
Kan du inte lackera dessa också dåmathiaso skrev:Jo... men hade bara silvriga på däckfirman

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Okej, då är det ett annat läge.mathiaso skrev:Fälgarna är inte köpta av tesla direkt. Säljaren hade missat att skicka med dem och hittar dem inte.

Och 200 spänn för 4 muttrar låter som... Teslapris.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- NEO
- Teslaägare
Teslapris behöver inte vara något negativt. Jag hämtade ut 20st hjulmuttrar, 20st chrome covers till muttrarna, + ett verktyg för att enkelt demontera coversen. Allt sprillans nytt, fakturan kom på 485nok.Nicke Nyfiken skrev:Okej, då är det ett annat läge.mathiaso skrev:Fälgarna är inte köpta av tesla direkt. Säljaren hade missat att skicka med dem och hittar dem inte.![]()
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Det var rimligt pris. Vill minnas att jag fick betala runt 800 kr för 4 st plastbitar med ”T”, som sitter i fälgarnas centrumhål.MDurante skrev:Teslapris behöver inte vara något negativt. Jag hämtade ut 20st hjulmuttrar, 20st chrome covers till muttrarna, + ett verktyg för att enkelt demontera coversen. Allt sprillans nytt, fakturan kom på 485nok.Nicke Nyfiken skrev:Okej, då är det ett annat läge.![]()
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Köpte precis 4 och de kostar 120kr/st och är i aluminium/plastNicke Nyfiken skrev:Det var rimligt pris. Vill minnas att jag fick betala runt 800 kr för 4 st plastbitar med ”T”, som sitter i fälgarnas centrumhål.MDurante skrev:Teslapris behöver inte vara något negativt. Jag hämtade ut 20st hjulmuttrar, 20st chrome covers till muttrarna, + ett verktyg för att enkelt demontera coversen. Allt sprillans nytt, fakturan kom på 485nok.Nicke Nyfiken skrev:Okej, då är det ett annat läge.![]()
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Jag mindes fel.e5m1r skrev:Köpte precis 4 och de kostar 120kr/st och är i aluminium/plastNicke Nyfiken skrev:Det var rimligt pris. Vill minnas att jag fick betala runt 800 kr för 4 st plastbitar med ”T”, som sitter i fälgarnas centrumhål.MDurante skrev:Teslapris behöver inte vara något negativt. Jag hämtade ut 20st hjulmuttrar, 20st chrome covers till muttrarna, + ett verktyg för att enkelt demontera coversen. Allt sprillans nytt, fakturan kom på 485nok.Nicke Nyfiken skrev:Okej, då är det ett annat läge.![]()

Tesla tog 600:- för de 4 små plastbitarna.
4 x 120kr/st + moms = 600kr som hittat.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015