Nu har jag också drabbats

. Dörrhandtaget har lagt av i infällt läge, dessvärre på förardörren, d v s den som definitivt används mest. Teslas service har jag varit mindre imponerad av, delen är beställningsvara och man vet ej hur länge det kommer ta. Jobbigt värre. Mitt förslag att byta handtaget från bakdörren till framdörren så länge gick de inte med på, tyvärr. Förmodligen är det ju bara en liten kugghjul eller något liknande inne i självaste handtaget som är sönder och kan man byta delen fungerar allting perfekt igen. Jag har dock inte hittat någon som säljer dessa delar här i Europa utan enbart USA. Beställer jag därifrån tar det nog minst lika lång tid tills jag får ett handtag från Tesla.
Dessutom upptäckte jag att den lilla motorn inne i handtaget snurrar hela tiden och försöker 'dra in' den samt att den lilla lampan lyser. Detta innebär att man kan ej låsa bilen via nyckeln och den självlåser inte, utan att man måste använda antingen pekskärmen eller telefonappen.
Nu min fråga: finns det någon här som
-har plockat ur sitt handtag någon gång?
-vet vart man kan hitta reservdelar i Europa?
-har en aning hur jag kan stänga av motorn i handtaget (troligtvis någon sensor därinne)
Jag har lyckats trä ett snöre runt självaste handtag så jag kan åtminstone dra i den och öppna dörren än så länge. Tacksam för alla tips jag kan få!