Demobil fr annat land?
Moderator: Redaktion
Demobil fr annat land?
Hej,
Kan man som svensk titta på demobilar i andra länder så som norge, holland, tyskland etc för att köpa dessa via tesla i sverige?
Kan man som svensk titta på demobilar i andra länder så som norge, holland, tyskland etc för att köpa dessa via tesla i sverige?
- selfish
- Teslaägare
Re: Demobil fr annat land?
Nope, när vi var i USA blev vi utlänningar tillsagda att blunda i showroomet, så att vi inte skulle kunna se en bil från fel region men det gällde bara model 3.
Dock fick vi inte heller provköra, utan giltigt amerikanskt körkort, mitt gick ut för en tjugo år sedan drygt...
Skämt åsido, ja. Alla demobilar/CPO inom EU kan Tesla "flytta hit" enligt en säljare som jag talade med för länge sedan, så det borde gå.
Dock fick vi inte heller provköra, utan giltigt amerikanskt körkort, mitt gick ut för en tjugo år sedan drygt...
Skämt åsido, ja. Alla demobilar/CPO inom EU kan Tesla "flytta hit" enligt en säljare som jag talade med för länge sedan, så det borde gå.
P3D | Shareholder
Ok tackar... vet Ngn varför det inte går att välja soltak längre på nya bilar? Går bara att välja autopilot som extra val samt bildäck...?
Tesla har tagit bort flera alternativ från Design Studion, antagligen för att snabba på produktion. Soltak ska visst gå att beställa ändå om man tar kontakt med Tesla.Gimbo skrev:Ok tackar... vet Ngn varför det inte går att välja soltak längre på nya bilar? Går bara att välja autopilot som extra val samt bildäck...?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tesla verkar ha begränsat försäljningen till annat land för CPO bilar. Det står något om "uteslutande lokalt köp".
Men det går sannolikt att lösa importen själv i så fall.
Men det går sannolikt att lösa importen själv i så fall.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Jag köpte CPO från Tesla München för ett år sedan, och fick lite hjälp av en säljare i Sverige. Hämtning och import fick jag dock lösa själv.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Kan man köpa en begagnad Tesla ifrån annat EU land? Det står ju "Endast nationell försäljning"
Tesla Model S 75D
Fast det betyder nog mest att de inte hjälper till med export/import. Tesla har inga problem med att man själv tar in Teslor från andra EES-länder.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nej men du kan köpa och importera själv. Du kan se varje lands inventory genom att välja landets flagga på tesla.com.Gimbo skrev:Hej,
- jonsalgerier
- Teslaägare
Det var visserligen ett drygt år sedan, men när jag skulle köpa senast så var instruktionen att det inte var några problem att hämta demobil från annat land, OM den inte rullat en meter (eller mer än 50 mil som väl alla står på). Den får inte vara registrerad i landet ännu. Då skulle priset bli 10.000kr extra (för transporten) och påslag för vagnskadegarantin.Gimbo skrev:Hej,
Norge och Schweiz var dock uteslutna eftersom de inte är EU.
De demobilar som står på 50km kan Tesla flytta hem till Sverige, inte de andra.Gimbo skrev:Hej,
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Samma info som jag fått.oscfor skrev:De demobilar som står på 50km kan Tesla flytta hem till Sverige, inte de andra.Gimbo skrev:Hej,
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland