Model 3 - officiell Sverigepremiär imorgon 14/11!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Re: Model 3 - officiell Sverigepremiär imorgon 14/11!

Inlägg av bonath »

Jerker skrev:
Jeppe_E skrev:
Jerker skrev:
Pontus skrev:
Får ni bara röda bilar i Europa? Då blir det ju i varje fall mindre att tänka på eller hur Jerker? ;)
Tesla har insett det jag insåg med det samma: Den röda är den läckraste och skapar det största habegäret! 8-)
För dig ja :)

Tror att vit hade gett ännu bättre effekt ;)
Så där ja! Nu kan vi skriva 45 inlägg om vilken färg som finast! Bild
Rött! Bild
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Haha, titta vad jag hittade!
IMG_2875.jpg
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

danni skrev:
Haha, titta vad jag hittade!
IMG_2875.jpg
Skäggigare sen sist jag såg en bild på dig.
Klär dig bra Danni!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Inlägg av Crappy »

Jag åkte till Gbg för att titta idag
Visst var bilen bättre än jag hade vågat hoppas. Men totalt 1 timma och 20 minuters resa för 2*2 min
Jag fick alltså titta på utsidan två minuter, och två minuter på insidan
Jag hann se frunken och facket under. Kroken för påsar var Teslakillen väldig mån om att visa. Bagageluckan och facket under, djupet var det noga med. Dessutom pekade han på kamerorna också.
Sedan var det dags att provsitta. Tja fläkten var lite kul den han vi se, knappen som öppnade dörrarna, att man inte får någon nyckel utan ett kort var det noga med. Jag påpekade att man kan nog beställa en Keyfob nu så då släppte han det, Istället fick vi "vi har varit dåliga på de små detaljerna tidigare men vi har tagit lärdom" Då visade han kroken för kläder i baksätet. Sedan var min tid ute.

Riktigt djävla dåligt, antingen kan de inte ett skit, eller så var de så trötta på det hela att de körde något internt skämt om hur menlöst de kunde göra det för kunden.

I övrigt lyckades jag få reda på att det var $58k modellen, den amerikanska som stod där, det var den som skulle komma först. Midrange kunde kanske också komma, de tillverkas, var svaret på min direkta fråga. Priset gånger ca 12 "Bekräftar vi inte" (Förståligt)
Det blir CSS laddare, dagens kontakter på SuC kan inte användas, Men " vi är jättesnabba på att fixa gjejer på suc, de är avstängda max 24 timmar. Så får vi bara grejerna är det utbyggt innan M3 levereras"
Leverans först till tidigare ägare och anställda, reservationshållare som inte var detta, möjligen till sommaren. Möjligen fortare om man tog ett dyrare paket. 12-18 månader om du reserverade nu

Tja det var väl allt?

Hoppas på mer info på mässan.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Crappy skrev:
Jag åkte till Gbg för att titta idag
Visst var bilen bättre än jag hade vågat hoppas. Men totalt 1 timma och 20 minuters resa för 2*2 min
Jag fick alltså titta på utsidan två minuter, och två minuter på insidan
Jag hann se frunken och facket under. Kroken för påsar var Teslakillen väldig mån om att visa. Bagageluckan och facket under, djupet var det noga med. Dessutom pekade han på kamerorna också.
Sedan var det dags att provsitta. Tja fläkten var lite kul den han vi se, knappen som öppnade dörrarna, att man inte får någon nyckel utan ett kort var det noga med. Jag påpekade att man kan nog beställa en Keyfob nu så då släppte han det, Istället fick vi "vi har varit dåliga på de små detaljerna tidigare men vi har tagit lärdom" Då visade han kroken för kläder i baksätet. Sedan var min tid ute.

Riktigt djävla dåligt, antingen kan de inte ett skit, eller så var de så trötta på det hela att de körde något internt skämt om hur menlöst de kunde göra det för kunden.

I övrigt lyckades jag få reda på att det var $58k modellen, den amerikanska som stod där, det var den som skulle komma först. Midrange kunde kanske också komma, de tillverkas, var svaret på min direkta fråga. Priset gånger ca 12 "Bekräftar vi inte" (Förståligt)
Det blir CSS laddare, dagens kontakter på SuC kan inte användas, Men " vi är jättesnabba på att fixa gjejer på suc, de är avstängda max 24 timmar. Så får vi bara grejerna är det utbyggt innan M3 levereras"
Leverans först till tidigare ägare och anställda, reservationshållare som inte var detta, möjligen till sommaren. Möjligen fortare om man tog ett dyrare paket. 12-18 månader om du reserverade nu

Tja det var väl allt?

Hoppas på mer info på mässan.
En del säger si, en del säger så...

De säger nu alltså att de som vare sig är anställa eller redan Teslaägare inte kommer att få förrän till sommaren. Men det kan de ju inte veta. Kanske massor av dessa som inte vill ha de dyraste och då går ju turen vidare till oss andra.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Crappy skrev:
24 timmar kan vara rätt jobbig avstängning om man räknat med att använda den då...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

bylund skrev:
Crappy skrev:
24 timmar kan vara rätt jobbig avstängning om man räknat med att använda den då...
Har svårt att tro att dom stänger en hel Suc samtidigt
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

Jag var i MoS idag vid 13 och kollade in 3an. Fick köa ca 10 min så det var ingen jätteträngsel även om det var folk hela tiden.
Håller med om att personalen inte precis vet mer än vi gör - och med tanke på att de flesta verkar vara under 25 gissar jag att de inte heller är typiska Teslaförare själva.
De var mycket riktigt noga med att visa krokarna i frunken och killen som visade oss reagerade med viss förvåning när jag lugnt påpekade att ”jo, såna är standard i Skoda också” :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

StefL skrev:
Jag var i MoS idag vid 13 och kollade in 3an. Fick köa ca 10 min så det var ingen jätteträngsel även om det var folk hela tiden.
Håller med om att personalen inte precis vet mer än vi gör - och med tanke på att de flesta verkar vara under 25 gissar jag att de inte heller är typiska Teslaförare själva.
De var mycket riktigt noga med att visa krokarna i frunken och killen som visade oss reagerade med viss förvåning när jag lugnt påpekade att ”jo, såna är standard i Skoda också” :lol:
Har Skoda frunk?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Smutt skrev:
StefL skrev:
Har Skoda frunk?
Nä, men baktill. Det är väl fantastiskt att de visar några plastkrokar, precis som att det vore en världssensation... De har säkert fått ett manus över vad de ska visa. Problemet är ju att typ 90% av dem som kommer för att se TM3 redan på förhand vet mer än guiderna. Man kunde ju tänkt sig att Tesla hade anlitat någon av de som står i kö istället. Men, problemet med det är förstås att 2x2 minuter inte hade räckt :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Inlägg av Crappy »

Aha
Du satte fingret på den springande punkten.
"Säljarna" har bara fått ett manus att läsa på igår. Så deras information räcker bara till 2 ggr 2 minuter.
Mest imponerande var han som höll tiden, intensivt stirrande på telefonen, exakt när tiden gick ut öppnade han dörren. :D
Användarvisningsbild
StefL

Inlägg av StefL »

Smutt skrev:
StefL skrev:
Har Skoda frunk?
Nope - men finfina krokar att hänga kassar på i sitt synnerligen rymliga kombilastrum.
Fast med tanke på att jag har minsta snikmotorn borde jag kunna få plats med ett litet lastfack framtill också :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Crappy skrev:
Aha
"Säljarna" har bara fått ett manus att läsa på igår. Så deras information räcker bara till 2 ggr 2 minuter.
Mest imponerande var han som höll tiden, intensivt stirrande på telefonen, exakt när tiden gick ut öppnade han dörren. :D
Jag känner igen det där med krokarna i frunken... Det var då jag frågade om var åtkomsten till batteripolerna satt... NEJ, NEJ, NEJ... Du frångår ju manuset!!! :lol:
Satte mig i bilen och fick frågan om jag hade suttit i en Tesla förut? Jo, det borde väl du veta sa jag... Linn som satt där var jag ute och körde SP100D med i Östersund för ett år sedan. 8-) Ja, ja. Hur skulle hon kunna komma ihåg mig kan man undra? Kanske för att hon passade på att provköra sonens CityEl samtidigt... :o
Det blev ingen regisserad visning av insidan kan jag säga. ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

lator skrev:
Crappy skrev:
Aha
Jag känner igen det där med krokarna i frunken... Det var då jag frågade om var åtkomsten till batteripolerna satt... NEJ, NEJ, NEJ... Du frångår ju manuset!!! :lol:
Satte mig i bilen och fick frågan om jag hade suttit i en Tesla förut? Jo, det borde väl du veta sa jag... Linn som satt där var jag ute och körde SP100D med i Östersund för ett år sedan. 8-) Ja, ja. Hur skulle hon kunna komma ihåg mig kan man undra? Kanske för att hon passade på att provköra sonens CityEl samtidigt... :o
Jag hade ingen i sällskap att titta på bilen så jag blev ihopparad med en annan "löshäst" som nog inte visste så mycket om bilen, så jag lät dem hålla sig efter manus och sa just inget under själva visningen. De sa ju inget som jag inte redan visste och det hade jag inte förväntat mig heller. Så jag bara försökte att insupa atmosfären, känslan och komforten.

Det är nog inte många bilar som premiärvisas som det finns så många spekulanter på som är så mycket mer informerade om än personalen som ska visa den. :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

lator skrev:
Crappy skrev:
Aha
Kul! :)
Det var säkert hon och en till som även visade upp en model X i kupolen i Borlänge också :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Det kan inte vara lätt att vara personal på Tesla och möta alla Teslasekterister! :D
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Ställde inga frågor heller, är van att man oftast kan mer än säljaren, hade egentligen bara två frågor, och ingen av de kunde de ändå svar på så jag ställde de aldrig.

Vad kostar den? & När kommer den?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

frippan skrev:
Ställde inga frågor heller, är van att man oftast kan mer än säljaren, hade egentligen bara två frågor, och ingen av de kunde de ändå svar på så jag ställde de aldrig.

...och dragkroken. Nej, jag ställde inte heller dessa frågor. :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
frippan skrev:

Personalen kanske uppfattar det som att intresset för bilen är mycket svalt, ingen frågar ju nåt? :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
Jerker skrev:
frippan skrev:

Personalen kanske uppfattar det som att intresset för bilen är mycket svalt, ingen frågar ju nåt? :lol:
Den jag var i par med på visningen var iaf mest hänförd och gav nog nåt tillbaka till personalen som visade bilen. Han har inte tillbringat ett halvt liv på TCS, det är säkert! :)
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Kan tillägga.

Var Emma från Tesla som satt i bilen, har träffat henne förut när jag provkörde en model S. Hade en kompis som inte visste något om Tesla och hade en miljon frågor när vi körde i en timme. Men hon klarade alla frågor galant så jag fick ett bra intryck av henne då.
frippan skrev:

Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare

Inlägg av Spyder »

Körde ned och var först in i lördags, känns som ett bra upplägg när man ser kötiderna som rapporterats. Då han jag med lite annat i huvudstaden innan det var dags att köra hem igen.
Om än att tiden i bilen var väl kort fick jag ett positivt intryck av bilen, det blir nog en beställning när det kommer igång. Men det skulle vara bra med en provkörning innan leverans. Får hoppas att de tar sig norrut i början av året :)
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

20181118_101400.jpg
Att bara sitta och glo i en bil ger väl inte mycket om något. Provkörning är det som gäller för att kunna utvärdera NÅGOT ö h t! Och för en riktig test behövs en RIKTIG provkörning! Men visst är den gullig att glo på och sitta i! I går på MOS!
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

Hur länge finns den kvar på MoS?
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

frippe skrev:
Hur länge finns den kvar på MoS?
25/11

https://www.tesla.com/sv_SE/events/Meet-Model3-SE
Skriv svar