Försök hitta en 3-fas 400V 16A, då kan du ladda i 11kW i alla fall.
Exakt, ser helt korrekt ut. Kommentaren om att ändra laddgräns går inte ihop, den laddar långsamt när man närmar sig 100%, inte där man satt laddgränsen nödvändigtvis.
Den har nog laddat lika långsamt hela vägen upp till 70%, bara att du inte har märkt det. Som Zalman3 säger, med enfas-laddning på schuko får du aldrig mer än 3kW. Då tar det sin lilla tid.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
När jag först kollade så var det 30 minuter kvar. Men det är som ni säger, allt är i sin ordning.
Med 3 kW laddar jag 3% i timman (100 kWh batteri).. Om mätaren visar på 69% så kan det ju vara 68,5% avrundat. Och 1,5% är just 30 minuter. Sedan är det nog förluster också, det vore orimligt att alla 3 kW lagras in i batteriet.
Troligen är förlusterna till och med större ju långsammare man laddar. Det är en känsla jag har. Jag har några gånger jämfört vad bilen tyckte den har fått och vad laddboxen påstods ha levererat, och det skillde runt 15%. Och då var det trefas 10A.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14