Tesla Club Sweden i di.se

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Tesla Club Sweden i di.se

Inlägg av Larofo »

http://www.di.se/artiklar/2015/7/23/tes ... i-sverige/
Bra jobbat Tibor. När di.se behöver hjälp med artikeluppslag så kollar dom TCS.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Tesla Club Sweden i di.se

Inlägg av bylund »

De verkar ju i sin tur tagit det från Nyhetsbyrån Direkt. Och någonstans på vägen har Tesla Motors och Tesla Club Sweden blandats ihop. Några "skriver Tesla" och "Enligt Teslas uppgifter".
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Haha det märks att det är nyhetstorka i semestermånaden när DI-s huvudnyhet på deras förstasida är klipp-å-klistrad från en blogg :lol:

Fast en länk till originalartikeln skulle inte ha skadat :x
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Nyheten ser automatgenererad ut.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Kommentarerna till artikeln innehåller de vanliga elbilsmyterna. Men signaturen nilsson58 skrev väldigt fyndigt:

"Jag laddar upp för mitt nästa bilköp och väntar med spänning. Jag känner bara ett visst motstånd att bara gå med strömmen och ställer mig frågande till min finansiella kapacitet. Den ledande frågan är väl om man stöter på problem. Elbilen transformerar nog bilmarknaden så man blir nog i slutändan isolerad om man inte satsar på detta. Kanske är detta ogrundat resonemang."

:lol:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Svenska Dagbladet har också nyhetstorka ;)

http://www.svd.se/tesla-overtraffade-po ... leveranser

De länkar iaf till källorna jag angav till siffrorna, men inte till originalartikeln på vår sajt :x

Lite förtydligande: jag har alltså inte gjort något öht för dessa publiceringar. Nyhetsbyrån direkt.se har helt enkelt knyckt min artikel, eller "hänvisar till den" som det så snyggt heter. OK by me, men som motprestation tycker jag att de borde ha länkat till vår hemsida så folk kan besöka oss.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Visst är det pinsamt, åtminstone för journalistkåren, att man inte ser skillnad på TCS och Tesla och att man är så allmänt värdelös på att länka till källan. Men, på det hela tycker jag det hela är väldigt trevligt. Troligtvis går det nu upp för en del att om man funderade på en Porsche eller liknande så kanske man skall ta sig en funderare på en Tesla istället. Sedan är det ju kul att nyhetsbyrån ser TCS som en nyhetskälla.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Man får vara glad att de inte skriver "en blogg" som DN brukar göra utan faktiskt nämner oss vid namn.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Det är väl lite stort? Torrsurfade di och såg något om porsche och elbilar, klickade och kände igen mig efter att läst dagens "Tibor" :).

Tycker det är grymt kreddit att dom hänvisar till TCS. Di är ändå en stor fisk i lilla sverigedammen. Bra jobbat igen Tibor!

Om inte annat så borde väl politikernas daddor ha som jobb att läsa största medierna och föra det vidare?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Aftonbladets Fredrik Wallin gör riktig journalistik istället och ringer upp mig för intervju :) Och länkar till vår webbsida :D

http://www.aftonbladet.se/bil/article21163443.ab
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Jag är lite kär i Tibor.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

"– Det strömmar ständigt in nya medlemmar, alla är intresserade av Tesla. Det är faktiskt människor som stopppar mig på gatan och när jag parkerar. Folk kommer ofta fram och frågar vad är det här för slags bil, berättar Tibor."
Är det när du kommer med din Leaf?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Tja, jag berättade för honom hur våra medlemmar ofta stoppas av folk som vill veta mer om bilarna, och hur alla Teslaägare får samma frågor om vad det är för en bil, hur långt går den, har den verkligen ingen bensinmotor, etc... sen skrev han om det som om det skulle varit jag som stoppas.

Han trodde väl som Elon att jag har en Tesla...

En annan olycklig omskrivning av honom var att han skriver "vi hade en jättebra månad", "inte sista gången vi växer", "vi bara har en modell", etc. Där jag konstant hela tiden sa "Tesla Motors" till honom. Lite olycklig sammanblandning av Tesla Motors och Tesla Club Sweden.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

@Larofo: min fru kan ha synpunkter på det där :oops: :D
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

TiborBlomhall skrev:
Tja, jag berättade för honom hur våra medlemmar ofta stoppas av folk som vill veta mer om bilarna, och hur alla Teslaägare får samma frågor om vad det är för en bil, hur långt går den, har den verkligen ingen bensinmotor, etc... sen skrev han om det som om det skulle varit jag som stoppas.

Han trodde väl som Elon att jag har en Tesla...

En annan olycklig omskrivning av honom var att han skriver "vi hade en jättebra månad", "inte sista gången vi växer", "vi bara har en modell", etc. Där jag konstant hela tiden sa "Tesla Motors" till honom. Lite olycklig sammanblandning av Tesla Motors och Tesla Club Sweden.
Jag känner igen det där. Numera kräver jag alltid att få läsa och godkänna text och citat innan de får publicera något. Tyvärr kan man inte påverka rubriksättningen på en artikel, vilket vissa tidningar tyvärr utnyttjar till fullo.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

TiborBlomhall skrev:
@Larofo: min fru kan ha synpunkter på det där :oops: :D
Har redan pratat med henne och det var, citat: "inga problem, han har fria tyglar" :D
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Du är lika bra på att citera som Aftonbladet :lol:
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jaså, man kan alltså inte byta från Porsche till Tesla, enligt Bertil. Vad säger våra medlemmar om det?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

danni skrev:
Jaså, man kan alltså inte byta från Porsche till Tesla, enligt Bertil. Vad säger våra medlemmar om det?
Jo, det går utmärkt. Även om det förvisso var från en gammelfrontmotorporsche som höll på att ge upp.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar