Jag drog ut en kabel med en router och lade i bilen, men än så länge är det enda som den gjort att koppla upp sig på Spotify och av någon outgrundlig anledning Twitter.
(Elon kanske vill ha en bakväg att twittra ifall hans telefon blir avstängd )
Jag fick V9 i helgen när jag hade varit uppkopplad mot wifi i ett bra tag. Tycker att det är förbättringar, dock förstår man inte rörelserna av sina medtrafikanter i Instrument panelen. Många krockar i Instrument panelen men på vägen var det mycket lugnt.
Om ni inte har fått V9 ännu så beror det garanterat på att ni inte har wifi till bilen som är tillräckligt bra. Enligt SC krövs wifi pga storleken på uppdateringen och när jag fick det beskedet flyttade jag på min router. Dagen efter plingade det till...
Enligt SC är det i princip ett krav att vara uppkopplad mot wifi för 9 ska laddas ner.
Tog ca ett par timmar för mig att få den från att jag gick över till wifi.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Installerade wi-fi extender och bytte kanal till <11, och fick v9 inom 3 timmar. (Kan vara sammanträffande...)
Hmm min fick stå hela natten med bra wifi, men ännu har inget dykt upp. Men byta kanal kanske är intressant. Skall prova.
Nu kanske man inte skall dra för stora växlar av detta, men när jag bytte kanal till <11 så har i alla fall bilen kommit igång och hämtar saker på internet.
Det kanske var nyckeln till alltihop..
Fast kör man fel kanal så borde den väl inte ens se nätet?
Korrekt, i en bil med MCU1 kan man inte se högre än kanal 11.
I USA används ej kanalerna >11, och dessa bilar saknar kanalerna även i Europa.
Min router var konfigurerad med auto kanalställning, och hade själv bytt kanal från 6 till 12.
Undrade först varför bilen kunde inte se min wi-fi, tills jag skannade och upptäckte kanalbyten.
Med routern omkomfigurerad till manual kanal 9 (?) är allt bra igen.
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
Fast kör man fel kanal så borde den väl inte ens se nätet?
Korrekt, i en bil med MCU1 kan man inte se högre än kanal 11.
I USA används ej kanalerna >11, och dessa bilar saknar kanalerna även i Europa.
Min router var konfigurerad med auto kanalställning, och hade själv bytt kanal från 6 till 12.
Undrade först varför bilen kunde inte se min wi-fi, tills jag skannade och upptäckte kanalbyten.
Med routern omkomfigurerad till manual kanal 9 (?) är allt bra igen.
Jag vill minnas att det är bättre att köra kanal 1, 6 eller 11 (dessa överlappar inte varandra).