12man skrev:kangru skrev:Bjelke skrev:Kan det här vara en delförklaring på förbrukningen för Jaguaren, såg det nu när jag kikade på bilderna...
20181128_091717.jpg
Men var det verkligen 2 förare i den bilen?
Var en frusen en som kartläste. .

Näe det är ju mitt ben som syns där, hon bjöd mig på en liten åktur och sedan satt vi och pratade i bilen en kort stund också,
tyvärr så smet jag iväg på en frukostrast för att hämta min bil som stod på laddning där och tajmade det med hennes ankomst (såklart), så vi
hann inte med någon längre pratstund, man ville ju eg höra mycket mer om hur det hade gått och vad som gjorde att allt tog längre tid än övriga osv,
men hon kommer såklart skriva en del om det senare i artikeln

Hon har kört en hel del elbilar (och kör en Jaguar till vardags faktiskt, dock inte en elbil) så helt novis är hon absolut inte.
Även laddningen här i Hudik krånglade (kommunikationsfel) en gång men funkade på andra försöket. Bilen hade 38% när den kopplades in
och fick då ca 30kW vilket kändes lite lågt tycker jag iaf, ca 100A på ca 320Volt. Jag trodde iaf att Jaguaren körde med högre spänning med tanke
på batteristorlek (den skulle kunnat haft högre spänning oavsett storlek förvisso). Den ska iaf ligga på 388Volt nominellt...