Reservdelstillgång

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Reservdelstillgång

Inlägg av lator »

Läste en liten artikel om Tesla och Elon Musk http://gas2.org/2014/06/19/ten-tesla-facts-might-know/

Där nämns att det bara finns sex saker som måste bytas kontinuerligt på en Tesla. Fyra däck och två torkarblad!

Eftersom det finns ett antal eftermarknadsfirmor så tog jag ett regnr från en Model S och kollade vad som erbjuds till dessa bilar.

Mekonomen: Bilen finns inte!
Meca: Samma sak, existerar inte...
BDS: Nä, okänd bil.
AD bildelar: Nähä...
Autoexperten: Info från Transportstyrelsen finns men inga delar till bilen.

Alltså, av 5 butiker erkänner en att bilen existerar men ingen kan erbjuda ens torkarblad.

Jaja, det kommer väl med tiden. Jag antar att i Norge finns det torkarblad att köpa... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Re: Reservdelstillgång

Inlägg av Bod »

Jag skall lämna in vår fossilbil på Mekonomen för service imorgon, bromsvätskan. Skall fråga dem om de känner till Tesla och om de kan serva den med. :)

Har köpt till Servicepaketet på vår Tesla så det behövs inte, men det kan vara dags för dem att vakna.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

det enda jag skippade var servicepaketet pgr av att det var löjligt dyrt med tanke på att bilen inte behöver servas för att garantin skall gälla. kommer givetvis köra in den på service en gång om året men förbetalningspaketet var ett skämt...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Inlägg av z balata »

hybris skrev:
det enda jag skippade var servicepaketet pgr av att det var löjligt dyrt med tanke på att bilen inte behöver servas för att garantin skall gälla. kommer givetvis köra in den på service en gång om året men förbetalningspaketet var ett skämt...
Håller helt med.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Bod skrev:
Jag skall lämna in vår fossilbil på Mekonomen för service imorgon, bromsvätskan. Skall fråga dem om de känner till Tesla och om de kan serva den med. :)

Har köpt till Servicepaketet på vår Tesla så det behövs inte, men det kan vara dags för dem att vakna.
Hur gick det,känner dem till Tesla? :)
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Kände till, men folket på golvet visste inte om ledningen hade Tesla i sin strategi. Lite frustrerad verkade servicekillen faktiskt.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Skriv svar