Repor glas
Moderator: Redaktion
Repor glas
Hej alla, har fått en spikrak ful repa på en av rutorna. Precis som en sten eller liknande repat fönstret när fönsterhissen använts. Någon som vet någon i Stockholmsområdet som kan fylla igen sådant?
Re: Repor glas
Kan vara feljusterat dörrhandtag. Har en sådan repa också och har läst om det på norska Teslaforumet. Om det beror på dörrhandtaget byter Tesla rutan åt dig enl vad jag förstått.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
- elmotor_mattias
- Teslaägare
Bra att veta, min dörr behövde justeras efter leverans. Dock blev det just en sådan repa som ni beskriver innan de hann göra det.
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Model S P85D 2015
Ingen repa, men klägg.
Tydligen finns det något tätningsmaterial som kan lägga ut på rutan i dörren, det sitter som tjära på fönstret. Jag var inte den första och det kommer att fixas i slutet av augusti då bilen ska in på felsökning pga ngt klonkande i framvagnen, speciellt om man står i nerförsbacke och backar.
Tydligen finns det något tätningsmaterial som kan lägga ut på rutan i dörren, det sitter som tjära på fönstret. Jag var inte den första och det kommer att fixas i slutet av augusti då bilen ska in på felsökning pga ngt klonkande i framvagnen, speciellt om man står i nerförsbacke och backar.
Upptäckte repor på rutan till förardörren idag. Kom på att jag läst något här om det.
Lite konstigt att det uppkommer efter såhär pass lång tid.
(Har varit med Model S sedan i somras)
Hur har det gått för er som drabbats?
Är det något TM står för?
Lite konstigt att det uppkommer efter såhär pass lång tid.
(Har varit med Model S sedan i somras)
Hur har det gått för er som drabbats?
Är det något TM står för?
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Hade det på min förarruta, byttes på garanti pga feljusterat handtag inne i dörren.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Jag har bytt på bägge sidor fram. Har ju tidig bil. Att de på senare bilar inte lyckats få ordning på detta är typiskt tesla märkligt.