Sluta tuta please!

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Sluta tuta please!

Inlägg av evilirish »

Dagens uppvaknande från vardagstristessen: Ligger på motorvägen och har telefonmöte, scrollar ner för att sätta på mute när tutan helt plötsligt slår på och vägrar stänga av sig!

Lösningen om någon mer råkar ut för det är:
* Controls -> Safety and Security -> Power off
* Vänta i 3 minuter för att allt verkligen ska stänga av sig, rör ingenting
* Öppna förardörren.

Tesla support har bokat in mig för byte av högra scrollhjulet. Jag provade nämligen att pilla på det en gång till efter att vi fick tyst på eländet och mycket riktigt drog den igång igen, och samma förfarande fick tyst på det
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Sluta tuta please!

Inlägg av NEO »

Sorry om jag ler lite. Får mig att tänka på när jag hade en långtidsloaner när min var inne på batteribyte. Fick då konstigt nog efter lite tjat, mobile access av den loanern. Efter jag lämnade tillbaka den hade jag tillgång i några veckor efter. Var frestande några gånger att börja tuta hysteriskt men jag sansade mig och skrattade istället åt hur det hade kunnat se ut istället :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Geni87

Inlägg av Geni87 »

Haha! Påminner mig om ett klassiskt prank som nyanställda inte sällan råkade ut för på ett lager jag jobbade på i min ungdom. Nämligen att trycka ner tutan på trucken och sätta en tejpbit som håller den i nedtryck läge, när sen nästa person sätter sig i trucken och startar blir det ett jävla väsen och det brukade ta ett tag för personen att fatta varför. :D
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Geni87 skrev:
Haha! Påminner mig om ett klassiskt prank som nyanställda inte sällan råkade ut för på ett lager jag jobbade på i min ungdom. Nämligen att trycka ner tutan på trucken och sätta en tejpbit som håller den i nedtryck läge, när sen nästa person sätter sig i trucken och startar blir det ett jävla väsen och det brukade ta ett tag för personen att fatta varför. :D
Gjorde liknande med kontorsstol och huligantuta. Inte många rena kalsonger den dagen!
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Säger bara KSP-markering (smatterband) kopplad till blinkers...
Intressant vid första svängen då blinkers slås på. Särskilt om det är vid utfarten från ett regemente vid en vaktkur..
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Är det någon som vet om knapparna och scrollhjulen också kommer från Mercedes? (Vet att spakarna gör det)
Användarvisningsbild
Geni87

Inlägg av Geni87 »

Har för mig att själva stommen i ratten kommer från Mercedes men jag kan inte se någon Merca med samma knappar/hjul som Tesla. E-klass har någon form av touch-knappar istället för hjul.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare

Inlägg av Wilson »

Norrmännen gillar också tut-pranks :D

Skriv svar