......

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ove
Teslaägare

......

Inlägg av Ove »

........
Senast redigerad av Ove, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Re: Fel i min leverans av Tesla?

Inlägg av Delta »

Ove skrev:
Jag har beställt Teslan med skinn, men extrastolar (i bakluckan) kom med tyg. I Designstudion står det varken att extrastolarna är i tyg eller skinn, men öppnar du lilla bilden till höger om text i formuläret så ser du att det är tyg om du är observant, men som sagt, inte i text. Eftersom det inte står så har jag tagit för givet att dom också är i skinn.I Designstudion kan du själv se: http://www.teslamotors.com/sv_SE/models/design. Tesla tycker att det är tydligt i Designstudion!

Anser du att jag får skylla mig själv, eller anser du att Tesla varit otydliga/gjort fel?
Tillägget för extrastolarna är ju samma oavsett om du valt tyg eller skinn i den övriga inredningen där priset diffar. Alltså är det samma extrastolar du får oavsett vilken inredning du valt övrigt. Kalkylen går ju inte ihop för tillverkaren om han ska ha olika klass på extrastolarna, men samma tillägg. Du får nog skylla dig själv samtidigt som man kunde önska sig tydligare specifikationer från Tesla.
Senast redigerad av Delta, redigerad totalt 2 gång.
Lena

Re: ......

Inlägg av Lena »

Du Delta, jobbar du på Tesla eller! Jag har själv beställt med Extrastolar och ser först nu att det inte är i skinn utan tyg. Så nog är det otydligt och jag som kund skall inte drabbas p.g.a att Tesla är otydliga.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Lena skrev:
Du Delta, jobbar du på Tesla eller! Jag har själv beställt med Extrastolar och ser först nu att det inte är i skinn utan tyg. Så nog är det otydligt och jag som kund skall inte drabbas p.g.a att Tesla är otydliga.
Nej jag jobbar inte på Tesla! Men jag är väldigt imponerat över vad de åstadkommit, och älskar min Model S!
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Jag tycker det är ganska tydligt. Sen finns ju alltid möjligheten att både fråga och titta innan man köper.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Inlägg av z balata »

Sånt här händer hela tiden när man köper prylar. Jag blir förbannad på leverantören varje gång, samtidigt som jag inser att jag borde läst på bättre.
Användarvisningsbild
Ove
Teslaägare

Inlägg av Ove »

Jag har köpt en bil 1,2 miljoner och då skall det stå i texten om det är tyg eller skinn på bakåtvända stolarna i designstudion. Jag skall varken behöva kontakta tillverkaren och fråga om saken eller behöva förstora bilden.
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Spelar det så stor roll? Jag menar, hade ni valt skinn för säg 10kkr extra om man kunde välja? Dom är väl nedfällda när dom inte används.
Med all respekt för att jag inser att man blir besviken om man förväntat sig något som inte infinner sig
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

jag visste att det var tyg och helt ok med det för stolarna i bakluckan... skulle nog vara lätt att repa när man hela tiden fäller upp och ned. hamnar lätt någon sten eller annat mellan så just på denna plats är jag helt ok med tyg ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare

Inlägg av Dan »

Först och främst har jag full förståelse att man blir besviken när förväntningarna inte infrias. Om man dock ska försöka vända lite på det så kan man ju ställa sig frågorna; Om det hade framgått att det var tyg hade du inte beställt dessa säten då? Hade du valt att inte ta läder i resten av bilen eftersom man inte kan få dessa extrasäten i läder?

Eftersom det uppenbarligen inte går att få dessa säten i läder så känns det som att du ändå maxat utrustningen och tillägget för läder var ju inte hutlöst så jag hade nog inte känt att jag blivit lurad på en massa pengar för att "bara" få de vanliga sätena i läder.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

läder i de vanliga sätena har ingen koppling till extrastolarna tycker jag! Som sagt bra att de är i tyg för de riskerar repor och annat pgr av fällning och barn... dvs helt rätt av tesla att köra tyg på dem... barn under 1.45 cm sitter bra. över det blir det mindre bra. riktigt bra säten med trepunkt. skulle tro att det är säkraste platsen i bilen med den extra balken, bakåtvända och trepunkt...
Användarvisningsbild
Ove
Teslaägare

Inlägg av Ove »

Oj vilket långt svar det här kommer bli!

Tack Dan (svar på dina frågor kommer längre ned)! En nyfiken fråga bara; Hur vet du att dom inte går att få i läder, har du frågat eller gör du bara kopplingen eller jobbar du på Tesla:-)).

En besvikelse handlar oftast inte om en enskild händelse utan handlar om flera incidenter där bägaren till slut rinner över...... I mitt arbete så får vi sällan bita i det sura äpplet (skryt, ja), men när vi väl får det så väljer vi att inte att ta striden, d.v.s. även om exempelvis en produkt inte har något fel så ersätter vi kunden för vi vet att det lönar sig! Så svar på din fråga Dan; jag skulle troligen valt att beställa extrasäten oavsett om dom var i skinn eller inte. Men bägaren rann ju över....

Att sälja en bil 1,2 miljoner och göra en affär om skinn/tyg på extrasäten för 22 000 kronor, då kanske man har fel människor vid supporten (behöver nödvändigtvis inte vara just dom, men i detta fall så är det den erfarenheten jag fått)!! Du vet kanske hur det är, kunden har alltid rätt och med det menas att det spelar ingen roll vem som har rätt eller fel så länge en kund känner sig missnöjd. Det jag menar är, hade det inte varit bättre att göra mig nöjd för ett par fjuttiga tusenlappar oavsett om det inneburit en kompensation eller skinn på extrasätena, och stängt tråden....som Kamprad hade gjort!

Vill jag som läget ser ut nu fullfölja min bokning av en Model X..........eller kommer jag i min envishet att invänta kapplöpningen tills bilindustrins iPhone blir omsprungen av bilindustrins Samsung.......vad tros?
Senast redigerad av Ove, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare

Inlägg av Dan »

Ove skrev:
Oj vilket långt svar det här kommer bli!

Tack Dan (svar på dina frågor kommer längre ned)! En nyfiken fråga bara; Hur vet du att dom inte går att få i läder, har du frågat eller gör du bara kopplingen eller jobbar du på Tesla:-)).

En besvikelse handlar oftast inte om en enskild händelse utan handlar om flera incidenter där bägaren till slut rinner över...... I mitt arbete så får vi sällan bita i det sura äpplet (skryt, ja), men när vi väl får det så väljer vi att inte att ta striden, d.v.s. även om exempelvis en produkt inte har något fel så ersätter vi kunden för vi vet att det lönar sig! Så svar på din fråga Dan; jag skulle troligen valt att beställa extrasäten oavsett om dom var i skinn eller inte. Men bägaren rann ju över....

Att sälja en bil 1,2 miljoner och göra en affär om skinn/tyg på extrasäten för 22 000 kronor, då kanske man har fel människor vid supporten (behöver nödvändigtvis inte vara just dom, men i detta fall så är det den erfarenheten jag fått)!! Du vet kanske hur det är, kunden har alltid rätt och med det menas att det spelar ingen roll vem som har rätt eller fel så länge en kund känner sig missnöjd, fråga Ingvar Kamprad, eller rättare sagt, köp ett bord hos honom och gör ett stort märke i bordet och gå tillbaka och reklamera bordet, jag lovar dig, du får ett nytt (jag har inte provat själv, men hörsägen säger så)! Det jag menar är, hade det inte varit bättre att göra mig nöjd för ett par tusenlappar, när jag köpt en bil för 1,2 miljoner, då skulle mitt inlägg handlat om annat.

Vill jag som läget ser ut nu fullfölja min bokning av en Model X..........eller kommer jag i min envishet att invänta kapplöpningen tills bilindustrins iPhone blir omsprungen av bilindustrins Samsung.......vad tros?
Jag jobbar inte på Tesla men när jag frågade, vilket iofs var ett tag sedan (i februari) fanns inte läder på extrasätena som alternativ men det kan ju så klart ha ändrats. Tror inte det handlar så mycket om att de inte vill göra med läder på extrasätena men någonstans får de ju säkerligen göra avvägningar med hur många varianter och alternativ de erbjuder eftersom det skapar komplexitet som i sin tur driver kostnader. Sedan tror jag att Hybris kan ha en poäng att det är mer praktiskt ur slitagesynpunkt att ha dessa i tyg.

Jag har dock som sagt full förståelse för din besvikelse men om du ändå bestämmer dig för att köpa en Tesla tror jag inte du kommer att bli besviken, oavsett läder eller tyg.
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Ove skrev:
Är du väldigt ung och har ett otroligt tålamod, så vänta in Nissan (bilens samsung) som kan komma att springa om Tesla precis när som helst på 2030-talet. ;)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

jag hoppas på att BMW accelererar sin elbilstillverkning. En i5, i6 hade varit grymt. Min dröm är en bil med teslas utseende men BMWs stolar och tyska kvalitet i inredningen inne i bilen. fast med Teslas rena formspråk inne i bilen. Det hade varit ett värdigt alternativ.

Nissan, VW mfl är inte på kartan.. helt annan segment med low-midrangebilar.
Skriv svar