Lexus är på gång med rena elbilar.
"UX300e Trademark Filling Suggests Lexus Electric Crossover Might Be On Its Way"
https://www.carscoops.com/2018/12/ux300 ... might-way/
Moderator: Redaktion
Toyota skrev:"Pgav av den övriga bilbranschens inriktning mot batteridrivna elbilar så känner vi oss tvingade att följa denna trend och satsar nu 100% på detta
och siktar på att bli lika ledande inom detta område som vi är och har varit hittills i bilbranschen.
Vi räknar med att få ut våra första modeller redan detta år."
Ja och att dom säger elhybrid. Det heter laddhybrid...SR-71-BlackBird skrev:Stör mig våldsamt på deras marknadsföring där dom framhåller sina ”självladdande” bilar, tror tyvärr gemene man går på det.
bonath skrev:Ja och att dom säger elhybrid. Det heter laddhybrid...SR-71-BlackBird skrev:Stör mig våldsamt på deras marknadsföring där dom framhåller sina ”självladdande” bilar, tror tyvärr gemene man går på det.
bonath skrev:Ja och att dom säger elhybrid. Det heter laddhybrid...SR-71-BlackBird skrev:Stör mig våldsamt på deras marknadsföring där dom framhåller sina ”självladdande” bilar, tror tyvärr gemene man går på det.
VÅR NYA ELBIL UX 300eLEXUS ELECTRIFIED
Nu har vi haft världspremiär av vår första elbil. De första leveranserna till svenska kunder kommer att ske i januari 2021. Om du redan nu vill göra en intresseanmälan tar du kontakt med en Lexus återförsäljare.
The Lexus UX 300e will be available to pre-order from 1st April 2020.
Jjakobb skrev:Det är synd att Lexus (Toyota) varit så envisa vad gäller elbilar. De bygger fantastiska bilar, tror de kommer förlora mycket på att vara så pass sena.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster