Någon som vet hur det funkar med garantin på fälgar som ej är teslas?
Finns ju 20 ” med sommardäck för 13500 från megahjul som är minst lika snygga som teslas original.
https://www.megahjul.se/sv/varor/fälgar ... al-package
Aftermarket fälgar Model 3
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Aftermarket fälgar Model 3
Tesla kan vara löjligt petiga med 3:e-partsgrejer men det kan ju funka ändå 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Aftermarket fälgar Model 3
Principiellt har det ingen påverkan på garantin utom om det skulle uppstå problem kopplat till att du bytt fälgar, vad nu det skulle vara. Jag har kört med 3:e-partsfälgar på bägge mina teslor utan att SC nånsin ens kommenterat det. Sen finns det andra som upplevt problem med att de inte vill ta i fälgarna vid ex service. Tror att detta varit ett övergående problem där Tesla insett att detta är vanligt förekommande på alla bilar.Bjelke skrev:Tesla kan vara löjligt petiga med 3:e-partsgrejer men det kan ju funka ändå
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det är om man tex har problem med vibrationer eller knepiga ljud som dom kan hävda att det beror på fälgarna osv,mahulkp skrev:Principiellt har det ingen påverkan på garantin utom om det skulle uppstå problem kopplat till att du bytt fälgar, vad nu det skulle vara. Jag har kört med 3:e-partsfälgar på bägge mina teslor utan att SC nånsin ens kommenterat det. Sen finns det andra som upplevt problem med att de inte vill ta i fälgarna vid ex service. Tror att detta varit ett övergående problem där Tesla insett att detta är vanligt förekommande på alla bilar.Bjelke skrev:Tesla kan vara löjligt petiga med 3:e-partsgrejer men det kan ju funka ändå
vilket man lugnt kan säga att jag lärde mig den långa vägen (ordvits deluxe i mitt fall

nåt fel på fälgarna i detta fall.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Visst har man såna problem med bilen så får man vara beredd på att skifta till originalfälgarna för att eliminera felkällan.Bjelke skrev:Det är om man tex har problem med vibrationer eller knepiga ljud som dom kan hävda att det beror på fälgarna osv,mahulkp skrev:Principiellt har det ingen påverkan på garantin utom om det skulle uppstå problem kopplat till att du bytt fälgar, vad nu det skulle vara. Jag har kört med 3:e-partsfälgar på bägge mina teslor utan att SC nånsin ens kommenterat det. Sen finns det andra som upplevt problem med att de inte vill ta i fälgarna vid ex service. Tror att detta varit ett övergående problem där Tesla insett att detta är vanligt förekommande på alla bilar.Bjelke skrev:Tesla kan vara löjligt petiga med 3:e-partsgrejer men det kan ju funka ändå
vilket man lugnt kan säga att jag lärde mig den långa vägen (ordvits deluxe i mitt fall), och det var alltså inte
Model YP 2024
Tack för infon!mahulkp skrev:Principiellt har det ingen påverkan på garantin utom om det skulle uppstå problem kopplat till att du bytt fälgar, vad nu det skulle vara. Jag har kört med 3:e-partsfälgar på bägge mina teslor utan att SC nånsin ens kommenterat det. Sen finns det andra som upplevt problem med att de inte vill ta i fälgarna vid ex service. Tror att detta varit ett övergående problem där Tesla insett att detta är vanligt förekommande på alla bilar.Bjelke skrev:Tesla kan vara löjligt petiga med 3:e-partsgrejer men det kan ju funka ändå
Då kan jag känna mig lugn när jag beställer 3:e parts fälgar ändå

Men det gäller inte bara Tesla. Volvo verkstaden tar inte i problem med vibrationer eller inställningar med "pirat" fälgar utan endast de hjul som levererades vid köp.mahulkp skrev:Visst har man såna problem med bilen så får man vara beredd på att skifta till originalfälgarna för att eliminera felkällan.Bjelke skrev:Det är om man tex har problem med vibrationer eller knepiga ljud som dom kan hävda att det beror på fälgarna osv,mahulkp skrev:Principiellt har det ingen påverkan på garantin utom om det skulle uppstå problem kopplat till att du bytt fälgar, vad nu det skulle vara. Jag har kört med 3:e-partsfälgar på bägge mina teslor utan att SC nånsin ens kommenterat det. Sen finns det andra som upplevt problem med att de inte vill ta i fälgarna vid ex service. Tror att detta varit ett övergående problem där Tesla insett att detta är vanligt förekommande på alla bilar.Bjelke skrev:Tesla kan vara löjligt petiga med 3:e-partsgrejer men det kan ju funka ändå
vilket man lugnt kan säga att jag lärde mig den långa vägen (ordvits deluxe i mitt fall), och det var alltså inte
Fullt förståeligt, och som sagt inget unikt för Tesla.Java skrev:Men det gäller inte bara Tesla. Volvo verkstaden tar inte i problem med vibrationer eller inställningar med "pirat" fälgar utan endast de hjul som levererades vid köp.mahulkp skrev:Visst har man såna problem med bilen så får man vara beredd på att skifta till originalfälgarna för att eliminera felkällan.Bjelke skrev:Det är om man tex har problem med vibrationer eller knepiga ljud som dom kan hävda att det beror på fälgarna osv,mahulkp skrev:Principiellt har det ingen påverkan på garantin utom om det skulle uppstå problem kopplat till att du bytt fälgar, vad nu det skulle vara. Jag har kört med 3:e-partsfälgar på bägge mina teslor utan att SC nånsin ens kommenterat det. Sen finns det andra som upplevt problem med att de inte vill ta i fälgarna vid ex service. Tror att detta varit ett övergående problem där Tesla insett att detta är vanligt förekommande på alla bilar.Bjelke skrev:Tesla kan vara löjligt petiga med 3:e-partsgrejer men det kan ju funka ändå
Model YP 2024