Kanske är en dum fråga. Men har beställt tesla så vet inte om autopiloten funkar på riksväg 50 mellan Falun och Borlänge.
Det är en 110 väg.
Alt om det funkar att aktivera så på e16 mellan Sandviken och Gävle.
God jul på er!
Funkar autopilot på riksväg 50
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: Funkar autopilot på riksväg 50
Bara du har tydliga linjer i vägbanan är det väl samma där som överallt annars ? Dvs funkar !
Fast när snön täcker dessa blir det svårt ...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag har aldrig kört en tesla utan läste förut bara att den enbart funkar på stora motorvägar som typ E4:an.Gustafsson skrev:Bara du har tydliga linjer i vägbanan är det väl samma där som överallt annars ? Dvs funkar !
Men det kanske inte stämmer?

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Numera funkar den bra även på mindre vägarLiibo skrev:Jag har aldrig kört en tesla utan läste förut bara att den enbart funkar på stora motorvägar som typ E4:an.Gustafsson skrev:Bara du har tydliga linjer i vägbanan är det väl samma där som överallt annars ? Dvs funkar !
Men det kanske inte stämmer?

Tidigare var det lite si och så med det, men det finns ett gäng som alltid tyckt att det har funkat bra vilket kan
bero på att det har varit variationer mellan bilarna (ganska solklart om man läser mycket här).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Gustafsson
- Teslaägare
Bägge mina har funkat väldigt bra på vanlig landsväg, men syns inte väglinjerna går den oftast inte att aktivera, även om bilen kan följa vägen om AP är på sedan tidigare.
Lite problem när linjerna utvidgar sig inför en korsning t.ex. men på det hela taget är det riktigt bra och bättre och bättre blir det hela tiden.
I början (AP1) ville bilen köra i diket lite då och då, men det har jag aldrig upplevt med AP2,5.
Bilen är dock försiktig (och en smula osmart) av sig och det händer att den tvärnitar för någon skugga ibland. Det kan verka pulshöjande när det sker..
Lite problem när linjerna utvidgar sig inför en korsning t.ex. men på det hela taget är det riktigt bra och bättre och bättre blir det hela tiden.
I början (AP1) ville bilen köra i diket lite då och då, men det har jag aldrig upplevt med AP2,5.
Bilen är dock försiktig (och en smula osmart) av sig och det händer att den tvärnitar för någon skugga ibland. Det kan verka pulshöjande när det sker..
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Stort tack för tydligt svarGustafsson skrev:Bägge mina har funkat väldigt bra på vanlig landsväg, men syns inte väglinjerna går den oftast inte att aktivera, även om bilen kan följa vägen om AP är på sedan tidigare.

God Jul och gott nytt år!
Jodå, där har jag åkt måååånga ggr med autopilot. Funkar alldeles utmärkt (då linjerna syns).Liibo skrev:Kanske är en dum fråga. Men har beställt tesla så vet inte om autopiloten funkar på riksväg 50 mellan Falun och Borlänge.
Det är en 110 väg.
God jul på er!