Ett långsamt farväl!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Verdi

Ett långsamt farväl!

Inlägg av Verdi »

Tänker inte vara överdrivet dramatisk men mitt nyårslöfte i år är att minimera tiden jag lägger på meningslöst käbbel om bilar. :lol:

Har gått ur många facebookgrupper och slutade på Autopower (BMW-forum) redan i slutet av september. Nu är det dags för steg 2.

Anledningen? Ser en direkt koppling mellan prat om bilar och konstanta tankar på bilbyten. Nu är jag jättenöjd med båda bilarna och tänker att jag ska slå mig till ro och inte tänka så mycket på bilar och bilbyten.

Och som ett led i detta tänker jag hålla min medverkan här till ett minimum. Bara fråga saker om jag verkligen behöver osv.

Och varför skriver jag då detta? Jo jag tänker att om ingen vet om mitt nyårslöfte så är det lätt för mig att bryta det. Om ni vet så blir det ett litet motstånd iaf. ;)
kallekula

Re: Ett långsamt farväl!

Inlägg av kallekula »

Adjö.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

NOOOO!!!!_-Luke_Skywalker-.jpg
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare

Inlägg av boreno »

Ha en god jul och ett synnerligen gott nytt år, Verdi!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Lycka till! Jag har gjort många liknande försök, men... :?
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Du får säkert återfall, no offense...Alltid läsvärda inlägg från dig.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Balansering på tillvaron är bäst, och är det så att man anser något tar för mycket tid i sitt liv får man helt enkelt lösa det som Verdi.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Det är en dryg vecka kvar till nästa år, så du kan ju ösa på rejält med inlägg till dess.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

Verdi skrev:
Tänker inte vara överdrivet dramatisk men mitt nyårslöfte i år är att minimera tiden jag lägger på meningslöst käbbel om bilar. :lol:

Har gått ur många facebookgrupper och slutade på Autopower (BMW-forum) redan i slutet av september. Nu är det dags för steg 2.

Anledningen? Ser en direkt koppling mellan prat om bilar och konstanta tankar på bilbyten. Nu är jag jättenöjd med båda bilarna och tänker att jag ska slå mig till ro och inte tänka så mycket på bilar och bilbyten.

Och som ett led i detta tänker jag hålla min medverkan här till ett minimum. Bara fråga saker om jag verkligen behöver osv.

Och varför skriver jag då detta? Jo jag tänker att om ingen vet om mitt nyårslöfte så är det lätt för mig att bryta det. Om ni vet så blir det ett litet motstånd iaf. ;)
Haha. Jag känner igen det där. Förhoppningsvis har du olika perioder och det är väl ”ta det med ro”-period nu!?

God Jul och Gott Nytt år!!

:D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Meningslöst käbbel kan jag hålla med om att man kan minska på iaf ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Bara käbbel
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Verdi

Inlägg av Verdi »

Niklas Z skrev:
Det är en dryg vecka kvar till nästa år, så du kan ju ösa på rejält med inlägg till dess.
Sant. ;)

Grejen är väl inte att det tar tid. Det gör det väl också iofs. Men det jag vill undvika är alla sabla bilbyten som triggas av att jag tänker för mycket på bilar. Har haft 11 bilar på 5-6 år. Kan inte fortsätta så.

Och jag tänker nog mer på bilar pga forum som detta. Så det är absolut inget mot er. Hade vi diskuterat skidåkning eller nåt annat så hade det varit lugnt. :lol:

Kommer inte försvinna helt heller utan kommer såklart skriva om jag känner att det är motiverat. Typ om jag har problem eller så. Vilket jag säkert kommer få. Är ju en Tesla jag har. :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Verdi skrev:
Och jag tänker nog mer på bilar pga forum som detta. Så det är absolut inget mot er. Hade vi diskuterat skidåkning eller nåt annat så hade det varit lugnt. :lol:
Det går ju att lägga rätt mycket på att alltid ha senaste utrustningen där också, dessutom för skattade pengar. :)

Synd att du drar dig tillbaka, många läsvärda inlägg från ditt håll.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare

Inlägg av Andreasson »

Jag tycker att du tänker rätt! Jag gör likadant! Pratar inte så mycket men kör desto mer! I dagsläget har jag jag kommit upp i ca 18500 mil i min S85D-15...
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Verdi skrev:
Grejen är väl inte att det tar tid. Det gör det väl också iofs. Men det jag vill undvika är alla sabla bilbyten som triggas av att jag tänker för mycket på bilar. Har haft 11 bilar på 5-6 år. Kan inte fortsätta så.
Att byta bil 2 ggr per år låter lite maniskt, så jag förstår att du vill minska risken för återfall i missbruket :)
Jag har aldrig haft den frekvensen (men du kanske inkluderar bilar till sambo/fru i statistiken, eller har du köpt elva bilar på 5-6 år bara åt dig själv?), men för 15-20 år sedan bytta jag bil mycket oftare. För att få slut på det började jag köpa nya bilar (specade precis som jag vill ha dem) i stället för beg, med privata pengar. Då hamnar man i det läget att värdeminskningen lätt svider för mycket vid bilbyte. Nu lyckas jag behålla bilarna minst sex år. Eller så beror det på att jag blivit äldre helt enkelt och därför inte lika lätt drabbas av bilbytarfrestelsen.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

Andreasson skrev:
Jag tycker att du tänker rätt! Jag gör likadant! Pratar inte så mycket men kör desto mer! I dagsläget har jag jag kommit upp i ca 18500 mil i min S85D-15...
Haft några stora (eller små) problem ?
X100 lev.14/8-18.
Skriv svar