Kommer inte åt appen?
Moderator: Redaktion
Kommer inte åt appen?
Hej, har haft min tesla i 1vecka snart nu när jag försöker logga in i appen så får jag ett felmeddelande: there are no products linked to your account? Är det någon annan som haft samma problem?
Re: Kommer inte åt appen?
Köpt ny från Tesla? I så fall har de missat att aktivera den, så jag skulle satsa på att kontakta dem.
Köpt begagnad? I så fall måste du skicka in bevis på att du är den nya ägaren för att de ska flytta över bilen på dig.
Köpt begagnad? I så fall måste du skicka in bevis på att du är den nya ägaren för att de ska flytta över bilen på dig.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ny från tesla, appen har fungerat fram tills idag. Mycket märkligt har startat om luren, raderat o installerat om appen men ändå samma fel, ingen annan som haft eller har detta fel?
Aha, fick för mig att det aldrig fungerade. Fungerar fint här. Har du någon bil om loggar in på ditt konto på tesla.com?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Japp där kan jag se min bil men finns inte mycket man kan göra där, finns det någon tesla dashboard likt appen fast på webben där man kan se batteri nivån etcbylund skrev:Aha, fick för mig att det aldrig fungerade. Fungerar fint här. Har du någon bil om loggar in på ditt konto på tesla.com?
Det visar i alla fall att Tesla fortfarande anser att bilen tillhör ditt konto, och det är ju bra.
Så inget att oroa sig över tror du? Har någon annan här upplevt detta? Fattar inte varför de ska plocka bort bilen från mitt konto dock eller att de låser ut mig ur appen?bylund skrev:Det visar i alla fall att Tesla fortfarande anser att bilen tillhör ditt konto, och det är ju bra.
- Gustafsson
- Teslaägare
Har du angett rätt konto i appen då ?? (DUM FRÅGA, JAG VET, appen tappar ju infon ibland)
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Har samma problem. Hämtade nya bilen den 21/12, den fanns på appen tills igår och nu är den borta. Bilen syns när jag loggar in på mitt konto på Teslas hemsida och där ser allt ok ut. Försöker jag logga in på kontot via bilens gränssnitt så får jag meddelandet ”no product linked to your account”. Blir ett samtal till SC imorgon...
Då har vi samma problem, vänligen uppdatera om hur det gått för digJockeS skrev:Har samma problem. Hämtade nya bilen den 21/12, den fanns på appen tills igår och nu är den borta. Bilen syns när jag loggar in på mitt konto på Teslas hemsida och där ser allt ok ut. Försöker jag logga in på kontot via bilens gränssnitt så får jag meddelandet ”no product linked to your account”. Blir ett samtal till SC imorgon...

Absolut!Gimbo skrev:Då har vi samma problem, vänligen uppdatera om hur det gått för digJockeS skrev:Har samma problem. Hämtade nya bilen den 21/12, den fanns på appen tills igår och nu är den borta. Bilen syns när jag loggar in på mitt konto på Teslas hemsida och där ser allt ok ut. Försöker jag logga in på kontot via bilens gränssnitt så får jag meddelandet ”no product linked to your account”. Blir ett samtal till SC imorgon...

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Nya bilar har haft denna sjukdom ganska länge nu även om det blev bättre ungefär när vintern kom (sjukt bra tidsreferens i Sverige....not),
min nya svarar ibland inte alls i appen men även om/när den svarar så tar det löjligt lång tid oftast
Deep sleep är alltså tyvärr fortfarande ett problem på nya bilar.
min nya svarar ibland inte alls i appen men även om/när den svarar så tar det löjligt lång tid oftast

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Gustafsson
- Teslaägare
Om det är ”deep sleep” syndromet så ska man ändå få kontakt med bilen om man först väcker den med fob.Bjelke skrev:Nya bilar har haft denna sjukdom ganska länge nu även om det blev bättre ungefär när vintern kom (sjukt bra tidsreferens i Sverige....not),
Min har gått från medvetslös till morgontrött tonåring, men funkar.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja det stämmer bra, dessutom var eg trådskaparens problem lite annat då han skrev typ att ingen bil fanns kopplad till kontot så eg är det väl någotGustafsson skrev:Om det är ”deep sleep” syndromet så ska man ändå få kontakt med bilen om man först väcker den med fob.Bjelke skrev:Nya bilar har haft denna sjukdom ganska länge nu även om det blev bättre ungefär när vintern kom (sjukt bra tidsreferens i Sverige....not),
Min har gått från medvetslös till morgontrött tonåring, men funkar.
annat som spökar där...
Fob-knepet använder jag några gånger per vecka iaf (om bilen är inom synhåll alltså)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nu på morgonen dök bilen plötsligt upp i appen, efter att jag loggat ut och sedan loggat in i appen igen. Så för mig löste sig problemet utan handpåläggning från SC.Gimbo skrev:Då har vi samma problem, vänligen uppdatera om hur det gått för digJockeS skrev:Har samma problem. Hämtade nya bilen den 21/12, den fanns på appen tills igår och nu är den borta. Bilen syns när jag loggar in på mitt konto på Teslas hemsida och där ser allt ok ut. Försöker jag logga in på kontot via bilens gränssnitt så får jag meddelandet ”no product linked to your account”. Blir ett samtal till SC imorgon...
- Monark1954
- Teslaägare
Inte trådskaparproblemet men har nu svårt att komma åt bilen via appen ibland.
Det har tidigare mycket sällan hämt på våra 2 år som Tesla ägaare.
Killgissade att nya appversionen överbelastade Teslas servrar med data men det stämmer ju inte med ni som haft problem före detta.
Har andra som tidiagare inte haft appprobem nu fått svårare att nå bilen efter nya appversionen 3.8.0 ?
En gång svarade appen att den "väcker bilen" så det fenomenet verkar kunna drabba flera.
Bilversion 2018.48.12.1
Det har tidigare mycket sällan hämt på våra 2 år som Tesla ägaare.
Killgissade att nya appversionen överbelastade Teslas servrar med data men det stämmer ju inte med ni som haft problem före detta.
Har andra som tidiagare inte haft appprobem nu fått svårare att nå bilen efter nya appversionen 3.8.0 ?
En gång svarade appen att den "väcker bilen" så det fenomenet verkar kunna drabba flera.
Bilversion 2018.48.12.1
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Jag fixk ett mail från tesla att de hade it strul och var tvungen att signa ett dokument på nytt av någon konstig anledning och de sa att appen kommer att funka igen efter kl15 idag
Hehe är väl AWS som vill ha (mer) betalt för alla anrop som görs.Gimbo skrev:Jag fixk ett mail från tesla att de hade it strul och var tvungen att signa ett dokument på nytt av någon konstig anledning och de sa att appen kommer att funka igen efter kl15 idag

(Tesla har ju sin IT där)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.