"Problemet" för mig är att varken konfiguratorn eller teckningen ger en rättvisande bild över hur den blå färgen ser ut. Jag googlat mig blå (sic) på färgerna och valt bort den blå för hur den ser ut i verkligheten.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Problemet" för mig är att varken konfiguratorn eller teckningen ger en rättvisande bild över hur den blå färgen ser ut. Jag googlat mig blå (sic) på färgerna och valt bort den blå för hur den ser ut i verkligheten.
Troligen samma färg som på andra Teslor, dvs som på min Model S. Färgen är jättesnygg, men bara så länge bilen är ren. Den är inte minsta lilla förlåtande för smuts. Man ser precis allt och då är det mindre snyggt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
När jag frågade på teslabutiken så sa de att det var exakt samma färger på Model s/x som 3. Det enda som skiljde var att man kunde få den krämfärgad inredning på s/x
Trean jag provkörde i USA var blå, och den var galet snygg i dagsljus. Skulle inte tveka på en sån om jag var intresserad av den färgen själv.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Trean jag provkörde i USA var blå, och den var galet snygg i dagsljus. Skulle inte tveka på en sån om jag var intresserad av den färgen själv.
Deep Blue Metallic på båda mina Teslor! Why? För att det är den utan jämförelse snyggaste- havet, himlen, blåljusen, mina blåa ärliga ögon -ünd so weiter!!