Finns vad jag förstår bland annat i USA och Tyskland, men hur ser planerna ut i Sverige? Finns det i Norge eller räcker oljepengarna till kontantköp för alla?

Moderator: Redaktion
Dåligt insatt, men kolla runt med finansieringsbolagen. Typ wasa kredit, mfl. Dom jobbar ju mot privatpersoner, så det bör ju gå att ordna. Ett tips är att kolla med dig egen bank. Dom flesta banker är ju angelägna att ha en som helgen, så då burkar dom försöka ordna.Nemesis skrev:Någon som vet om det finns någon aktör som bedriver privatleasing för Teslor.
Finns vad jag förstår bland annat i USA och Tyskland, men hur ser planerna ut i Sverige? Finns det i Norge eller räcker oljepengarna till kontantköp för alla?
Nemesis skrev:Någon som vet om det finns någon aktör som bedriver privatleasing för Teslor.
tummen uppbladh skrev:Tesla använder DNB för de finansieringsupplägg där restvärdesgarantin ska gälla.
Du behöver kunna upp 20% i kontantinsats.
http://my.teslamotors.com/sv_SE/financing/faq