Model 3 testad i Euro NCAP?
Moderator: Redaktion
Model 3 testad i Euro NCAP?
Vad jag förstår är inte Model 3 säkerhetstestad i Euro NCAP ännu. Eller har jag fel? Om den inte är det är det nån som vet något om när den kommer bli det?
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Model 3 testad i Euro NCAP?
abagewitz skrev:Vad jag förstår är inte Model 3 säkerhetstestad i Euro NCAP ännu. Eller har jag fel? Om den inte är det är det nån som vet något om när den kommer bli det?
Nej det hade vi blivit varse om ganska snabbt.
Vi får avvakta det här är länken i varje fall. Prenumerera och du vet bland de första!
https://www.youtube.com/channel/UCNEWZq ... OG8yZZpIFg
Måste inte bilar som säljs i Europa testas här först?
I USA har den testats med bra resultat va? Hur kan man jämföra de testerna med de europeiska?
I USA har den testats med bra resultat va? Hur kan man jämföra de testerna med de europeiska?
Frivilligt, både att testa och att köpa otestad bil...
ms 76132 "Eleamore"
Vet någon hur var det med Model S. När testades den i förhållande till när bilen släpptes i Sverige?
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Det tog ungefär ett år.abagewitz skrev:Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Den testades 2014 och de första kom väl till Sverige 2013 tror jag.abagewitz skrev:Vet någon hur var det med Model S. När testades den i förhållande till när bilen släpptes i Sverige?
Observera dock att Model X fortfarande inte testats, så det återstår väl att se om Tesla tänker testa Model 3 i EuroNCAP.
Model 3 fick maximalt betyg i alla kategorier inklusive sub-kategorier hos NHTSA. Enligt testet är det den säkraste bil de någonsin testat.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021