Är inte toppen rakt upp efter sista siffran (320)? Detta är ju i varje fall i närheten av angiven effekt. På P85D borde ju nålen stå på ca 515 kW om det ska motsvara angiven effekt och på 70D ca 245 kW eller har jag helt fel?Lessmog skrev:På min 85D tror jag mätaren toppar i 320 kW. Akta så inte nålen böjer sigPontus skrev:När jag accar med min 85D så står mätaren konstant på 320 kW vilket borde vara 435 hk. Vad står det i alla andra modeller under full acceleration?![]()
Påminns om barndomens 60-tal när man kikade in i olika Oplar, Amazoner osv och kollade hastighetsmätaren: "Oj, den här går i 140!"
Acceleration S85D
Moderator: Redaktion
Re: Acceleration S85D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Mycket möjligt, men du får kolla själv, jag ids inte gå ut nu. Jag noterade bara att alla gradstreck var en fördubbling (log.skala).Pontus skrev:Är inte toppen rakt upp efter sista siffran (320)? Detta är ju i varje fall i närheten av angiven effekt. På P85D borde ju nålen stå på ca 515 kW om det ska motsvara angiven effekt och på 70D ca 245 kW eller har jag helt fel?Lessmog skrev:På min 85D tror jag mätaren toppar i 320 kW. Akta så inte nålen böjer sigPontus skrev:När jag accar med min 85D så står mätaren konstant på 320 kW vilket borde vara 435 hk. Vad står det i alla andra modeller under full acceleration?![]()
Påminns om barndomens 60-tal när man kikade in i olika Oplar, Amazoner osv och kollade hastighetsmätaren: "Oj, den här går i 140!"
70D visar 240 som maxPontus skrev:Är inte toppen rakt upp efter sista siffran (320)? Detta är ju i varje fall i närheten av angiven effekt. På P85D borde ju nålen stå på ca 515 kW om det ska motsvara angiven effekt och på 70D ca 245 kW eller har jag helt fel?Lessmog skrev:På min 85D tror jag mätaren toppar i 320 kW. Akta så inte nålen böjer sigPontus skrev:När jag accar med min 85D så står mätaren konstant på 320 kW vilket borde vara 435 hk. Vad står det i alla andra modeller under full acceleration?![]()
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
På min 85D går "nålen" definitivt över 320 kW. Inte med mycket marginal men den ligger helt klart på vänstra sidan om 320-strecket.Pontus skrev:När jag accar med min 85D så står mätaren konstant på 320 kW vilket borde vara 435 hk. Vad står det i alla andra modeller under full acceleration?
Driver sajten Car.info