Tesla sales kundtjänst samt en del av dygnet- runt supporten sitter i Nederländerna där Europa HQ ligger, dem har inget "call center" i Sverige.Jeppe_E skrev:Tydligen (som jag förstått det) så har det åkt ner Tesla-anställda från Sverige (gissningsvis även från andra länder runt om i EU) för att hjälpa till med att ringa runt till köparna och göra dem beredda på leveransen. Väldigt bra kundfokus från Tesla.TeslaTissel skrev:Dum fråga.h37 skrev:Nu fick jag förfrågan från Tesla Holland om jag önskar vinterdäck till 3:an samt hur jag vill finansiera och ev. inbyte.
Det närmar sig.
Men varför ringer de från Nederländerna - holland?
Är det inte Tesla Norden som sköter det?
Tilburg?
Delivery Hell?
Moderator: Redaktion
-
Re: Delivery Hell?
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
electricfeel skrev:Tesla sales kundtjänst samt en del av dygnet- runt supporten sitter i Nederländerna där Europa HQ ligger, dem har inget "call center" i Sverige.Jeppe_E skrev:Tydligen (som jag förstått det) så har det åkt ner Tesla-anställda från Sverige (gissningsvis även från andra länder runt om i EU) för att hjälpa till med att ringa runt till köparna och göra dem beredda på leveransen. Väldigt bra kundfokus från Tesla.TeslaTissel skrev:Dum fråga.h37 skrev:Nu fick jag förfrågan från Tesla Holland om jag önskar vinterdäck till 3:an samt hur jag vill finansiera och ev. inbyte.
Det närmar sig.
Tilburg?
Man tackar då förstår vi.
Dem ringde mig från Stockholm faktiskt häromdagen!TeslaTissel skrev:electricfeel skrev:Tesla sales kundtjänst samt en del av dygnet- runt supporten sitter i Nederländerna där Europa HQ ligger, dem har inget "call center" i Sverige.Jeppe_E skrev:Tydligen (som jag förstått det) så har det åkt ner Tesla-anställda från Sverige (gissningsvis även från andra länder runt om i EU) för att hjälpa till med att ringa runt till köparna och göra dem beredda på leveransen. Väldigt bra kundfokus från Tesla.TeslaTissel skrev:Dum fråga.h37 skrev:Nu fick jag förfrågan från Tesla Holland om jag önskar vinterdäck till 3:an samt hur jag vill finansiera och ev. inbyte.
Det närmar sig.
Tilburg?
Man tackar då förstår vi.
Solid Black Model 3 P