Jag uppmanar alla Teslaägare att ständigt fråga efter laddplatser när ni har behov. Som det är nu verkar ingen överhuvudtaget bry sig. För få som frågar helt enkelt.
Jag frågade idag Axevalla travbana. Eftersom jag tänkte åka med några vänner som är travintresserade på Stochampionatet i juli, själv är jag måttligt intresserad, men tänkte bjuda dem på resan i Teslan. Nu skippar jag det, har absolut ingen lust att åka ända dit med dom i en fossilbil och bidra till soppapengarna.
Jag har 25 mil dit. Att ladda 6 tim där med 220V, 16A hade räckt för att ta sig hem igen.
Uselt miljöintresse i hästbranschen.
P-plats med laddstolpe
Moderator: Redaktion
Re: P-plats med laddstolpe
Vi skall till Boda Borg i Karlskoga. De har lovat en vanlig 220 volt utan problem. Har jag en mycket lååång förlängningskabel, kan jag få trefas från deras maskinrum.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Har du kabel? , Du kan få låna av mig om den inte behöver vara sjukt lång.Bod skrev:Vi skall till Boda Borg i Karlskoga. De har lovat en vanlig 220 volt utan problem. Har jag en mycket lååång förlängningskabel, kan jag få trefas från deras maskinrum.
Jättetack!
Jag återkommer med detaljer när det närmar sig. Vi tänker oss andra helgen i augusti
Jag återkommer med detaljer när det närmar sig. Vi tänker oss andra helgen i augusti

Jaha då behöver du ju bara ladda i Arboga.Bod skrev:Jättetack!
Jag hoppas ni får kul på Boda Borg, själv så hade jag barnkalas där den 15/6.
Du har helt rätt Sofie. Min tanke är att åka dit ca 25 mil. Ladda i deras vanliga 220 uttag under dagen, vi är där från det att de öppnar tills de stänger. Blir ca 10 mils laddning och sedan stanna vid Superchargern i Arboga på vägen hem. Borde inte ens behöva ladda fullt innan vi åker.
Ang Boda Borg är vi några familjer som brukar ha utflykter tillsammans och bland annat varit på några av Boda Borgs andra anläggningar. Det är toppen och något jag rekommenderar till alla att besöka.
Ang Boda Borg är vi några familjer som brukar ha utflykter tillsammans och bland annat varit på några av Boda Borgs andra anläggningar. Det är toppen och något jag rekommenderar till alla att besöka.