Tesla levererar din model 3 till dörr (spoiler, inte än)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Tengil

Tesla levererar din model 3 till dörr (spoiler, inte än)

Inlägg av Tengil »

Hej, tidigare i veckan fick jag samtal från Tesla inför leverans.
Jag blev då lovad att få bilen levererad till dörr utan kostnad! Wohoo!

Taggad som jag var var jag nyss inne på Tesla kontot och kollade efter uppdateringar och då så jag att leveransadress stog SC i Stockholm. ?
Jag ringde därför och frågade hur det var med leveransen. Talade återigen med en jättetrevlig kille men han fick beklaga att jag fått fel information.
Jag försöker citera så gått jag kan.

"Vi sitter i Amsterdam och vi blev jätteglada när vi fick informationen att vi kunde erbjuda leverans till dörr.
Tyvärr kom det ytterligare information på eftermiddagen att detta bara var klart för Nederländerna men inte alla marknader.
Vi vet att det har kommit ut fel information till vissa och vi her så hemskt mycket om ursäkt för det.
Vi jobbar på att få till leveranser till dörr på fler marknader men detta är inte klart i dagsläget.
Jag gör en notering att du har blivit lovad detta men vet inte om vi i dagsläget kan leverera. Återigen jag ber om ursäkt för den felaktiga informationen"

Jag sa att jag hade sett fram emot detta men förstod att det kan bli fel ibland.
Dock vill jag räta till detta här på forumet, jag spred vidaren den information jag fått...

Så den korekta informationen är: Tesla kanske levererar till dörr i framtiden, de har iaf den ambitionen. Helt i linje med deras andra ambitioner om självkörande bilar etc. ;)

Här är en kopia på mit första och felaktiga inlägg.

Hej, nyss blev jag kontaktad av Tesla, en jättetrevlig tjej från ett 08 nummer.

Leverans slutet av februari början Mars. Jag var en av dom första som på beställning så det borde gå ganska fort sa hon.

Bilarna är på väg med båt.

Fråga om vinterdäck på orginalfälg 20" till M3P för 39000sek. Nej tack, lite för dyrt...

Det går inte en köpa Wallbox innan vin nummer vilket tilldelas när bilen kommer till Europa.

Finansiering via DNB.

Fråga om jag ville byta in någon bil. Nej tack.

Sen frågade jag om leverans:
- Var ska bilen hämtas? Eller kör ni ut den till mitt hus?
-"Självklart, vi kan leverera bilen"
- Vad kostar det att få bilen levererad?
- "Det är en service som ingår, kostar inget extra".

De levererar bilen utan extra kostnad till mitt hus! Detta var en nyhet för mig! Så bra, då behöver jag inte lösa vi vinterdäcken nu! Bara att välja att inte köra bilen om det är vinterväglag. Vi kan klara oss med en bil tills det blir torra vägbanor.

Så taggad!
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Re: Tesla levererar din model 3 till dörr (spoiler, inte än)

Inlägg av Crappy »

Hoppas de löser det dörr till dörr.
Jag fick möjlighet att uppdatera leveransplats och tänker på det jag hört om dörr till dörr
Så jag angav firmans adress. Tanken var att få in den i garaget och grundligt inspektera
Men men det får bli på deras parkering då.
Skriv svar