Köra med öppen dörr
Moderator: Redaktion
Köra med öppen dörr
Märkte idag att jag kan inte köra min bil med förardörren öppen, den går in i parkeringsläge om jag står still och försöker köra iväg. Är det så på alla bilar eller finns det ett sätt att stänga av den tjänsten.....
- kanylbullen
- Teslaägare
Re: Köra med öppen dörr
Har också irriterat mig på det, men har du säkerhetsbältet på dig och trycker lite mer bestämt på gasen så går det trots varningar.
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
om du har brottom, så kan du bara slänga dig ur bilen så lägger den sig själv i parkTessling skrev:Jag är extremt nyfiken på när detta kan vara användbart?

Undrar också varför man vill köra med öppen dörr? 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Kan va bra när man ska göra drive by.chpaulin skrev:Undrar också varför man vill köra med öppen dörr?
Jag störde mig lite på det när jag tänkte flytta bilen 20 cm inne i garaget, och helst inte ville dra igen dörren eftersom det var mitt i natten.
Model X, Pearl White
Tänkte säga när man ska ut och "gå" med hunden... Men då kan man ju faktiskt bara trycka ner rutan istället 

Haha perfekt i regnetWerzion skrev:Tänkte säga när man ska ut och "gå" med hunden... Men då kan man ju faktiskt bara trycka ner rutan istället
Finns flera lägen för mig när jag kör omkring där det ligger saker på golvet som man inte kan flytta men måste ta sig förbi. Allt behöver inte ske på allmän väg men testa gärna att köra omkring i en hangar med dyra flygplan och hoppas på det bästa. Sen så står jag just nu och ser bilar lossas och han skulle fan behövt kört med öppen dörr istället för att hänga ut över nya fina bilar.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Problemet om han öppnar dörren är att den kan fastna i de där röda sakerna.
Men jag håller med ibland när det är trixigt så är det bra att kunna köra med öppen dörr.
Men jag håller med ibland när det är trixigt så är det bra att kunna köra med öppen dörr.
Eller bara så enkelt som att man parkerar, inser att man vill backa 10 cm, sätter sig igen och missar att dra igen dörren ordentligt. Känns lite onödigt att behöva öppna och stänga igen för den manövern (eller så parkerar man rätt från början...).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Testade idag när jag hämtade posten. Öppen dörr, vänster fot på bromsen, i med D, gasa med höger fot och släpp bromsen. Kom först upp en varning att båda pedalerna var nertryckta men det funkade sen utan protester hela uppfarten.