Tjänstebil finansiering mm

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Oskobe
Teslaägare

Tjänstebil finansiering mm

Inlägg av Oskobe »

Hej,

Håller på att reda i hur min kommande Model 3 tjänstebil ska finansieras.

1: Måste fylla i betalningssätt i konfigurationen. DNB kan vad jag förstår finansiera och antar att man då väljer "Leasing ordnad via tesla" - "Financial lease"?

2: Vi använder normalt Bilreda för våra tjänstebilar. Någon som har koll på hur man ska göra med finansieringen då? Bättre att fylla i "Egenarrangerad leasing"?

mvh

/Oskar
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Re: Tjänstebil finansiering mm

Inlägg av TeslaTissel »

Oskobe skrev:
Hej,

Håller på att reda i hur min kommande Model 3 tjänstebil ska finansieras.

1: Måste fylla i betalningssätt i konfigurationen. DNB kan vad jag förstår finansiera och antar att man då väljer "Leasing ordnad via tesla" - "Financial lease"?

2: Vi använder normalt Bilreda för våra tjänstebilar. Någon som har koll på hur man ska göra med finansieringen då? Bättre att fylla i "Egenarrangerad leasing"?

mvh

/Oskar
Det har diskuterats rejält i trådarna.

testa www.teslakalkylen.se till att börja med, bäst så!
Användarvisningsbild
Oskobe
Teslaägare

Inlägg av Oskobe »

Jo, jag tror jag läst "allt" här sedan några månader tillbaka. Har dock fortfarande inte riktigt förstått om man kan få bättre villkor vid leasing via annat finansbolag.

Dessutom har jag inte sett några kommentarer om bilreda.
jan_b

Inlägg av jan_b »

Har tyvärr ingen info om Bilreda men får du fram något så posta gärna. Ju billigare finansiering desto bättre :)

Har bara jämfört med min bank, SEB och det var inte bättre. Krav på ganska hög första förhöjd hyra, max 35% restvärde och räntan fick jag inte ur honom exakt men efter lite huvudräkning fick jag det till att den var högre än DNB.
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare

Inlägg av dbar »

Jag gjorde så att jag tog DNB's förslag rakt av, skickade till min bankman och bad dem ge mig ett motsvarande förslag men med bättre ränta. DVS samma första förhöjd hyra och restvärde som jag hade från DNB.
Detta för att det skulle bli enklare att jämföra offerterna.
Att sätta 5% annat restvärde, eller skojja runt med fakturaavgifter och annat mög är bara lama sätt att få räntan att "låta bra". Därför kräver jag samma grundvillkor för att göra det enklare för mig att välja.

DNB's företagsleasing är konkurrenskraftig, och inte dålig alls. Har leasingbolag som jag samarbetar med (använder när jag säljer saker till kunder) som sa sig inte ha en chans att matcha DNB's erbjudande.
Så får man inget bättre förslag någon annan stans tycker jag man kan välja DNB utan att skämmas.
Model 3 LR Vit FSD+AccBoost såld
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

Vi vet också att DNB kommer att hantera B/M premien på rätt sätt :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar