Hej.
Jag kommer åka ner till St Anton senare idag. Jag har skapat en rutt i abrp vilken jag skickat till Google Maps. Från Google Maps var tanken att jag skulle skicka den till bilen. Men, av någon anledning funkar det inte . . . Jag kan utan problem skicka en rutt från min nuvarande plats till en (1) valfri plats, men när jag skickar en hel rutt med flera stopp (6 ladd-stopp) får jag ett felmeddelande som säger "There was a problem sending the location to your vehicle. Please try again later".
Är det någon som vet om det finns en begränsning i hur många stopp man kan ha i en rutt man skickar till sin bil? Jag fattar att jag kan mata in stopp för stopp längs resan, men det hade ju varit smidigt att ha hela rutten inplanerad på en gång.
//T
Skicka res-rutt till bilen
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Skicka res-rutt till bilen
Teslas navigationssystem stödjer inte delmål ännu. Det är en rejäl och allvarlig begränsning. Som jag förstod det var det en av de viktigare anledningarna till varför man valde att slänga ut det gamla navigationssystemet och skapa ett helt eget, men tyvärr verkar det inte hänt nåt mer sen dess.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag får inte detta att funka öht i ABRP på min iPhone, när jag väljer "Share next Step" så hamnar jag bara i Google Earth.
Share till Tesla funkar i Google Maps etc, men alltså inte i ABRP, ingen stor sak, men har någon fått det att funka på iPhone?
/fth
Share till Tesla funkar i Google Maps etc, men alltså inte i ABRP, ingen stor sak, men har någon fått det att funka på iPhone?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Har du möjlighet att testa samma sak med en Android tlf, tror ABRP har problem med detta i iOS. Android har jag fått att funka men inte med min iPad.
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!